+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Helt grön, behöver lite råd!

Ellis är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard Helt grön, behöver lite råd!

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej, jag har suttit en längre tid och kollat runt i protein junglen och tänkte be er lite mer erfarna om råd, är sugen att ge själv ge mig in i detta och få lite bättre resultat. Jag tränar ca 4-5 ggr/vecka, styrka 2 dgr och resten blandat med spinning, löpning, rodd och crosstainer. Jag vill uppnå mer muskelmassa och få fastare kropp, alltså något fettsnålt.. någon rekommendation?

Tacksam för hjälp!

Ellis

blygarn är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Tjenna, låter ungefär som mig. Brukar vara 3-4 styrkepass och 1-2 motionspass.
    Jag funderar på att köra Whey Pro (tror jag det hette) från proteinbutiken, den har högt proteininnehåll. Men whey-80 från gymgrossisten har mycket färre kcal, men också mycket mindre proteininehåll.
    Dessa två är nog bra alternativ att starta med, dom är dessutom billiga.

Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Fel av mig, de två är i princip identiska vad gällande protein och kcal innehåll.

Andreass avatar
    Andreas är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hej på er,

Om ni är intresserade av att öka erat protein-intag, så kvittar det egentligen vilket ni väljer. Det ni ska tänka på, är NÄRr ni vill ta proteindrinken, det är det som avgör vilken ni ska välja. Vill ni ta det direkt efter träningen, så rekommenderar jag ett vassleprotein då det har snabbast upptagning. Vill ni ha något vid eftermiddagsfikan , så som ett "mellanmål", eller något ni tar innan ni går och lägger er så hade jag rekommenderat ett kaseinprotein, som tar längre tid för kroppen att ta upp.
    Men det bästa ni kan göra är att äta rätt vid rätt tillfällen Jag väljer proteinpulver efter plånboken, just nu håller jag mig till MMsports proteinpulver Body Science, det är gott och det är väldigt billigt, och duger utmärkt till mig trots att jag har styrketränat i flera år.

Hur gamla är ni ? Hur ser eran styrketräning ut ? (Antal reps och vilka övningar)

Ett bra sätt att öka i muskelmassa är att ta testosteronstimulerande produkter så som Mass-FX och Hard-FX, dessa kommer verkligen sätta fart på eran muskelutveckling!! Det är dessa 2 jag alltid kör med. Men ni uppnår ingen muskelutveckling om ni inte har dom 3 grundläggande principerna klara, dvs. Äta rätt, Sova ordentligt och träna rätt!
    Utan dom 3 så förstör ni verkligen era förutsättningar för att bygga optimalt med muskler.

Men dessa testosteronstimulerande produkter är bara rekommenderat för personer över 21 år minst! Är ni yngre än det så behöver ni verkligen ingen testbooster då ni redan är i den gyllende åldern för optimal testosteronproduktion.
    Senast redigerad av Andreas den 2010-09-01 klockan 18:50.
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Allright, vilka schyssta svar. Eftersom jag äter lunch direkt efter träningen så borde ett kaseinprotein till eftermiddasgsfikat kanske passa mig bättre? Vad jag har sett så är de vanligaste proteintillskotten av typen vasselprotein, vilka kaseinalternativ finns det?

I övrigt är jag 24 år, tränar styrka 3-4 gånger i veckan och försöker täcka upp alla muskelgrupper på de gångerna. Då jag har ganska korta luncher hinner jag bara träna i cirka 35-40 minuter, så det är ganska "explosiva" pass. Vilket resulterar i att jag inte vilar så mycket mellan repsen utan försöker varva övningarna istället. Kör jag tex biceps, rygg och mage kan jag köra rygg och mage medans armarna vilar osv...

Äter: frukost är oftast 2 grova mackor med bregott, 1 ägg, kaviar, egengjord müsli (havregryn, linför, kruska, hasselnötter, torkad frukt, mycket honung, olivolja och kanel - nomnomnom!), dricker ett vitaminkosttillskott och kaffe.

2:a frukost: 2 wasa sport med smör eller dyl.

Lunch - oftast ganska bra, kött/kyckling innehåll eller en burk tonfisk. Kolhydratsbas eller en sallad till - varierar ganska mycket.

Fika: eventuellt nån frukt (det är här proteintillskottet ska in)

Middagarna liknar lunch.

Går och lägger mig någon gång mellan 22-23, vaknar vid 05.30 (oftast).

Har slutat att dricka större mängder alkohol - enormt skönt faktiskt! En eller två öl någon gång ibland är man värd, men har inte varit berusad på väldigt länge, kan rekomendera det starkt!

Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Kan man ta mmsports body science proteinet med kasein 70% och vassle 30% efter en träning istället för att äta?
    Brukar tex jogga på helgerna och då kanske det inte alltid är matdags när man är klar.

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Hej igen Blygarn,

Jag tycker allt ser jättre bra ut faktiskt, det jag eventuellt hade gjort är att jag hade slängt in lite mer nyttigt fett så som nötter och fiskolja, men bara om du har plats för det i kCal-intaget.

Vill du ta din diet till nästa nivå, så har jag en sida jag kan rekommendera som går igenom jätte mycket och väldigt bra med. Nackdelen är att det står på Engelska, men informationen är väldigt bra

Kasein...Jag hade hållt mig till ett av dom billigare märkena, så som Body Science från MMsports eller Casein FX från gymvaruhuset. Dom är väldigt prisvärda, Casien FX t.ex. koster 109 kr för en förpackning, en förpackning är 750 gr och räcker cirka 25 serveringar. Det är verkligen ett klockrent pris, och jag tycker verkligen inte att du behöver slänga pengar på "renare" protein , då det här är en helt annan nivå på träningen. Japp, kaseinet skulle du kunna ta vid fikan där jag, så har du ett jämt och bra intag på proteiner tills det är dags för middagen.

Din träning tycker jag låter jätte bra, intensiteten under tränigen är väldigt viktig för dina resultat, och man kan inte begära så mycket mer utav den då den utförs på så kort tid. Visst jag hade kunnat ge massvis med tips här kring din träning och hur du skulle kunna förbättra den, men det ändrar ju inte förhållandet du är i just nu, att du har väldigt ont om tid.

Jo visst måste man kunna unna sig nån öl lite då och då, det tåget sitter jag också på Men det är precis som du säger , väldigt skönt att inte vara berusad på länge, och framför allt inte bakfull

För övrigt: Tar du några andra kosttillskott i samband med träningen ? Det finns ju produkter som kan hjälpa dig "hålla uppe" tempot, men det är bara nödvändigt fall du känner att du inte orkar med tempot, t.ex. att du känner att du måste ha lite vila emellan för att återhämta dig lite...
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Tja, beställde från gymvaruhuset då de verkade ha bäst priser.
    Vi har en proteinbutik i stan, men deras kasein kostade 250 spänn.
    Så blev en Casein FX och en Whey FX. Casein blir det dagliga mellanmålet, och så har jag Whey FX som extra tillskott då jag ska köra / har kört längre konditionspass!
    Blev 289 kronor med frakten inräknat, känns väl helt OK ändå.

Tack för tipsen.

Andreass avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Standard

Det tycker jag låter helt ok, med tankte på att frakten är inräknad också. Har för mig att dom (plus många andra) har fraktfritt när man beställer för över 500 kr plus alltid någon form av bonus över vissa belopp, så jag brukar alltid vänta tills jag är över dom summorna eller gå ihop med några andra.

Var så god, hör av dig fall det är något annat du undrar över!
    Andréas Karlsson
    Athletic Xtreme I Rep

Reg.datum
    Jan 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Japp det var lite saftig frakt (69:-) upp till 500.
    Men tänkte att jag testar och ser om de funkar och smakar OK innan jag beställer myclet.
    Stämmer även att man verkade få nån liten bonus över 500 med! Trevlig webbplats med bra information om produkterna.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Äter jag för lite?
    Av odemsbu i forum Mat och dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 17:51
  2. lite frågor
    Av björn i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 22:47
  3. tar lite i utfall
    Av halstahammar i forum Styrketräning
    Svar: 3