Hejsan. Jag söker ett träningsprogram. Mitt mål är att få denna kropp.
http://www.city-data.com/forum/attac...ers-012-2-.jpg
Jag har 2 hantlar med lätta, normala och tunga vikter. Sen har jag 1 stång med lätta, normala och tunga vikter. Jag kan skära ut fler vikter för jag är laser operatör. Jag har funderat att börja med keratin.
Sen så joggar jag 20-30 minuter varje dag så jag hade tänkt och kombinera det med träningen.
Så här funderar jag på mitt träningsschema.
Är det något som jag måste lägga till extra? Är det någon annan övning som jag bör göra istället istället för dom jag har nu?Måndag: Axlar, bröst, nacke, biceps och triceps.
Övningar: Hantelpress, axlerpress, och Shrugs.
Jogga efteråt 20-30 minuter.
Tisdag: Mage, rygg, lats, biceps och triceps.
Övningar: Sitt-ups, Marklyft, chins och Lastdrag. Hängande benlyft.
Onsdag: Lår, vader, och rumpa.
Övningar: Stående vadpress, Utfall och Knäböj.
Torsdag: Axlar, bröst, nacke, biceps och triceps.
Övningar: Hantelpress, axlerpress, och Shrugs.
Fredag: Fest!
Lördag: Mage, rygg, lats, biceps och triceps.
Övningar: Sitt-ups, Marklyft, chins och Lastdrag. Hängande benlyft.
Söndag: Lår, vader, och rumpa.
Övningar: Stående vadpress, Utfall och Knäböj.
Alltså du tränar samma muskler 2 gånger per vecka. Mycket effektivt schema.
Du tränar tills du blir nöjd. Glöm bara inte att äta bra och mycket.
Jag väger 75 kg och är 180 cm lång.
P.s Är ny här och har tränat lite förr.
Senast redigerad av Persson121 den 2010-05-31 klockan 13:27.
Jag skulle starkt rekommendera att du vilar mer. triceps och biceps på måndag och biceps,triceps på tisdag? Det ända du kommer göra är att sakta bryta ned din kropp istället för att nå resultat. Din kropp måste få vila minst 48 timmar innan du angriper den på samma muskel.
Måndag
Ben och Bröst ( Knäböj, raka marklyft, vadpress, Bänkpress, upplutad hantelpress, nedlutad hantelpress,)
onsdag
Rygg och biceps (Chins, latsdrag med brett grepp, latsdrag med smaltgrepp och hantelrodd. skivstångscurl, hantelpress och 21 kanske?
Torsdag
springa
Fredag
Axlar triceps ( STående militärpress, hantelpress och cabledrag, Smalbänk., Tricepspress och raka dips
Följ detta och kör 12/12/10/10 sets på varje övning och se till att äta och kom ihåg att rom inte byggdes på 1 dag och det kommer inte din kropp heller göra![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)