+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Asics experter önskas =)

Silversosas avatar
    Silversosa är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2010

Question Asics experter önskas =)

Jag har precis köpt ett par nya asics skor.

Jag har ett par sen tidigare men de har jag när jag är på gymmet och styrketränar eller springer på löpband. De jag har sedan tidigare (är ca 6månader gamla) är Asics GT2140. Jag är mycket nöjd med dem hittills.

Jag har nu alltså köpt ännu ett par Asics för att kunna ha ett par för att springa ute och ett annat för att vara inne. De nya är av modell Gel 1150.

Nu är min fråga. Vilka ska jag ha som inneskor och vilka ska jag ha ute? Ute blir ju enbart löpning och ibland powerwalk. Detta gör jag ca 3-4 gånger i veckan. (5-11km per gång)
    Inne är det mest styrketräning men om vädret sviker mig (samt på vintern) så springer jag även inne på löpbanden. Jag springer även en kort snutt intervallträning som uppvärmning till styrkan ibland.

Då jag har en gammal knäskada som i 12 år hindrat mig att springa och jag nu kan springa igen så är det viktigaste att jag har den modell som är bäst för löpning ute då detta är tuffast för knäna. Men vilka är bäst?

pinjol är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Jag antar att GT2140 är "bättre" med mer stöddämpning, därför tycker jag att de skall du ha ute där de används som de skall, som löparskor.

Själv kör jag ett par ASICS DS Trainer (flera år gamla) på gymmet. Ute i löpspåret har jag ett par ASICS Kinsei (som jag inte rekommenderar för övrigt).

suuper är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Maj 2010

Standard

jag har alltid sprungit i adidas, köpte ett par asics gel kayano 16 och fick löparknä så nu kan jag inte springa så långt längre, har förstört för mig i flera månader, va försiktig när du byter sko! spring in den ordentligt i små steg..
    för övrigt tyckte ja dom va lite väl stötiga men sköna att springa på stigar med.. ta gel dojjerna om du ska springa ute asfalt/skog

Sen mår ju fötterna/knäna bättre av naturlig stötdämpning i längden.. skumpa runt på för mycke gel stötdämpning som blir för mjuk kan snefördela landningen och skapa problem.

det slutade med att jag fortsatte springa med mina adidas salvation och har dom nya dyra löparskorna på gymmet..haha
    Så va rädd om din knäskada!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Tips på sallad och mat önskas
    Av Namnet i forum Mat och dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 13:14
  2. Biffig kropp önskas.
    Av Cd_85 i forum Styrketräning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 17:18
  3. Lite råd önskas :)
    Av slobby86 i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 0