+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trimma kroppen på 3-4 veckor?

MareTn är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jul 2009

Standard Trimma kroppen på 3-4 veckor?

Hej!

Jag ska på en utlandsresa om tre-fyra veckor och jag skulle behöva några tips för att få min kropp så trimmad som möjligt på den tiden.

Jag tränar fotboll 3-4 gånger per vecka och styrketränar lite lätt de dagar jag inte har fotboll. Jag har tänkt komma igång med löpträningen nu för att börja få bort lite fett från magen och jag fann HIIT (High intensity intaval training), vilket verkade vara pefekt för fettförbränning. Vad tror ni om det? Ska jag satsa på det eller finns det kanske bättre metoder?

Jag äter väl ganska bra, men jag skulle vilja förbättra ännu bättre under den här perioden. Jag funderar på att skippa allt som heter sötsaker och dra ner på läsken. Vad tror ni om det? En annan sak, man hör ju allt prat om det här med sockerfria drycker som Cola Zero och Fun Light om hur bra eller dåliga de är. Men vad är egenligen sant? Om man dricker samma mängd som man gjorde med vanlig Cola t.ex. då borde det väl inte förändra något?

Jag kan ge mer information om maten, men just nu räcker det så här tycker jag. Så av det ni fått höra, snälla, ge mig några tips om vad jag kan förbättra och vad jag borde tänka. Det skulle verkligen uppskattas.

Reg.datum
    Okt 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Hej =)
    Skillnaden mellan cola zero, cola light, pepsi max och vanliga coca cola , fanta mm är ju att zero , light och max innehåller inga kalorier i förhållande till vanlig cola som är väl ca 120-130 per 33cl .

Dock så innehåller dom sötningsmedel som aspartan och liknande som kroppen har svårt att hantera och göra sig av med.
    Så antingen dricker man ren cola med socker i och blir tjock och ohälsosam eller så tar man en zero ibland och får i sig lite aspartan .

Själv så tar jag en iskall pepsi max ibland när sötsuget tar i =)

inzaight är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Har du hört om metoden Max-OT Cardio? Det går ut på HIIT, alltså du ska alltid köra 16 minuters pass som du ska öka i ansträngning varje gång. AST Sports Science - High Performance Sports Nutrition för mer info. Själv kör jag alltid 2 pass om dagen för att det är så skönt Vissa dagar blir det 5minuters HIIT direkt efter skolan samt senare på kvällen antingen löpning eller ishockey träning.
    Jag dricker alltid Zero, om det är nyttigt eller ej struntar jag i

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Det här med att chocka kroppen?
    Av PrincessOfMidnight i forum Mat och dryck
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 12:05
  2. Hjälp att dela in kroppen i tre delar!
    Av Alakah i forum Träningsprogram
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 17:06
  3. chocka kroppen för att växa
    Av kernel i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 00:49
  4. styrketräning med kroppen
    Av premium lester i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 23:57
  5. resa i två veckor (tappa muskler?)