+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Öppna eget gym

Silje är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Thumbs down Öppna eget gym

Hej, jag är ny här på forumet, hoppas jag postar detta inlägger i rätt ämne. (flytta det gärna annars).
    Jag har planer på att öppna eget gym på vår lilla ort på västkusten. Jag har varit i kontakt med lite olika leverantörer på maskiner. Har en lokal på 130 kvm, och tänkte stoppa in lite styrketräningsredskap och en hel del cardio-maskiner. Har fått offerter från Svensk fitness, Nordic gym, CL fitness, Concept, och Gymleco. Någon som har något positivt eller negativt att säga om dessa leverantörer.
    En anna fråga är om någon som har företag eller kanske till och med ett gym som kan tänka sig att ställa upp som mentor? Hade varit en evigt tacksam adept i så fall.

hejläget är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

skickade pm

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Min rekommendation innan du beger dig längre är att du skriver en affärsplan. Då får du en tydligare bild över hur din verksamhet skall kunna fungera.

Men får man fråga vilket segment du tänkt dig? Vad är det för stuk du ska ha på gymmet, vem riktar du dig mot?
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

Silje är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Affärsplanen är näst intill klar, lokalen är klar, velar lite i frågan om bolagsform (har redan en enskild firma idag, i en annan branch). Gymmet kommer att ligga i en medelstor landsbyggdsort, där gym saknas, alla är så klart välkommna men jag tror att mina kunder kommer nog att bestå av barnfamiljer, pensionärer och ungdommar som inte flyttat hemmifrån. Tänkte satsa en "fräsh känsla" och på stor cardio avdelnig. Jag har själv aldrig "gymmat" men det hindrar ju inte mig från att bli entreprenör. Däremot är jag intresserad av hälsa och träning.
    Får väl se vart detta leder, men jag kommer att jobba vidare ett tag till med detta.
    Ingen som har lite åsikter om olika märken på styrketränings maskiner/redskap och cardiomaskiner?

Boris är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Besök ett gym som du tycker ser "fräscht ut" och kika vad de har för olika märken och hör dig för med de som tränar där om de är nöjda osv..
    Om du har KBA som ort kan jag råda dig att besöka gymnasium i Sisjön, vilket i mina ögon är ett fräscht gym.

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Om du inte är filantrop så är det väldig stora investeringar du måste göra i utrustning. Det skulle vara intressant att se din affärsplan. Din målgrupp är väldigt mycket "friskis & svettis".
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Gym i Göteborg
    Av citygbg.se i forum Recensera ditt gym
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 22:17
  2. Gym Malmö - Rekommendationer?
    Av verdas i forum Recensera ditt gym
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 19:39
  3. Gym i Malmö
    Av Vardagshjälten i forum Recensera ditt gym
    Svar: 1