GERDAHALLEN
Stiftelsen för motionsverksamhet vid Lunds universitet
Helgonavägen 8
SE-223 62 LUND
Pris:
Mitt studentkort gick på 1400, för ett år, tror man klarar sig under 2000 som vanlig vuxen.
Fördelar:
* Gott om skivstänger, viktskivor och hantlar.
* Maskiner av 3 olika märken(minst) så det finns lite olika passformer...
* Inga "underåriga".
* Det finns ett damgym vilket för oss killar betyder mindre distraktioner, och förmodligen mindre pryda regler...
* Mycket välutrustat.
*Finns massor med pass att slänga in bruden på när man själv pumpar vikter, skämt å sido finns det en hel del schyssta pass för alla...
*Det finns instruktörer mer eller mindre hela tiden som man kan fråga vid behov utan att behöva boka tid för det.
*Gymmetär subventionerat av en universitetsrelaterad stiftelse (de skulle lätt kunna ta mer betalt för gymkortet)
* Soft atmosfär, nybörjare sida vid sida med rutinerade atleter och gamla gymråttor![]()
* Fräsh bastu och dusch
Nackdelar:
* Väldigt crowded, speciellt i after-work rushen.
* Det finns inget vanligt "pull up-rack", det ena slår man sönder knäna på och det andra har skumma handtag.
* Musik anläggningen är typ trasig, någon borde köra in en viktskiva i eländet för de envisas av någon anledning med den hackande musiken... "put it out of it's misery"
* Man måste använda kortet både för att komma in till hallarna/omklädningsrummen och för att komma in till gymmet från omklädningsrummet, vilket underlättar för kortförlust...
Bra men....
* Öppet tiderna är hyffsat schyssta 6:30 till 22:00 mån-tors, sen är det till 20 fredagar och söndagar, på lördagar är man lite snåla och stänger redan 17... man har också en förkärlek för att ha speciella stängningstider(väldigt tidiga sådana) vid alla möjliga högtider o dylikt...
* Majoriteten tränande är studenter som mig, om det är bra eller dåligt låter jag läsaren avgöra...
Sammanfattningsvis är det det mest välutrustade gym jag tränat i... lite "golds gym"-känsla, och håller man sig till att träna när det inte är så mycket folk så finns det inte mycket att klaga på...
Varför fungerar inte "Göteborg" som svar på vilken Sveriges huvudstad är på den här hemsidan?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)