Kycklingfile 400g , Isbergsallad 600g Koktägg 5st. Är varje helg borta 1dag där jag inte har tillgång till mikro och då blir det alltid denna matlåda. Brukar äta det annars också för det är så förbaskat gott;D
Hej,
jag jobbar just nu väldigt hårt och är aktiv hela tiden på jobbet, 12-16 timmar per dygn 5 dagar i veckan och något enklare på helgerna. Det är hårt arbete och vattenintaget har aldrig varit så högt innan som just nu. Har endast tid att äta frukost, lunch och middag. Min dag ser ut på följande sätt:
05:45 Vaknar
06:30 Arbetet börjar
09:00 Frukost (inte ätit innan dess)
12:00 Lunch
18:00 - 21:00 Middag
23:00 - 05:45 Sover
Eftersom jag vill gå ner i vikt, just nu 93 kilo och vill hamna någonstans på 80 kilos sträcket så tänkte jag äta lite nyttigare. Har funderat på kycklingsallad/pastasallad till lunch och middag. Då jag har tröttnat på fil och müsli till frukost så funderar jag på någonting annat men vet inte riktigt vad jag ska ha...
I Salladen, ska jag ha lika mycket pasta som kyckling i? Kan jag bara blanda ner de grönsaker jag tycker om och testa mig fram kanske...? Skulle även behöva lite tips på "goda" bönor och linser för att hålla mig mätt. Har aldrig ätit det innan och är lite skeptisk men vill gärna testa. Hur mycket bör en portion vara ungefär? Sen vet jag att det finns kalkon, kyckling och tonfisk men vad mer kan man ha i salladen? Jag vet att det inte kan beräknas exakt med portionsstorlek men hur mycket tar ni och hur mycket tränar ni när ni äter det? Skulle även vilja ha tips på en "nyttig" sås till salladen.
Jag ska även kunna fixa till lunch och middag några kvällar innan för att bara kunna äta det kallt eller värma upp i mikron senare till lunchen och middagen.
Kom gärna med tips och funderingar/tankar.
Kycklingfile 400g , Isbergsallad 600g Koktägg 5st. Är varje helg borta 1dag där jag inte har tillgång till mikro och då blir det alltid denna matlåda. Brukar äta det annars också för det är så förbaskat gott;D
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Bästa sås/dressing är:
olivolja
en skvätt balsam vinäger
salt & peppar, (eller dina favorit kryddor).
Blanda ihop detta med salladen, blir grymt fräsch och god.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)