Du måste vara rätt smal om du väger 68kg och 185cm lång. Du borde gå upp runt 8kg för att hamna på "normal" vikt, tycker absolut du ska frossa lite, men inte med godis och skräpmat. Ät vanlig mat fast bara mer så kommer du öka i vikt.
tjena, gymmat i ca 2månader nu.
jag väger ca 68kg, och är 185cm lång.
Är det något speciellt jag ska äta och bör jag frossa i mat för att gå upp vikt?
MVH jacke
Du måste vara rätt smal om du väger 68kg och 185cm lång. Du borde gå upp runt 8kg för att hamna på "normal" vikt, tycker absolut du ska frossa lite, men inte med godis och skräpmat. Ät vanlig mat fast bara mer så kommer du öka i vikt.
Det skulle vara gainer du går upp av då, men nu är det så att jag tror inte ett dugg på gainers. Jag var väldigt undernärd när jag började träna och gick upp helt utan problem genom att äta väldigt mycket, provade gainer i början utan resultat.
Jag går upp kontrollerat ca 1kg i månaden, vill inte upp nå snabbare men eftersom du inte väger så mycket så ät på ett tag tills du kommer upp till runt 75kg sen kan du ta det lite lugnare![]()
Mat är mat oavsett om det är pulver eller riktig mat. Det är kalorierna det handlar om
Så gör som Ericsson föreslår, ät mer och oftare.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Ingen mat smakar väl så illa att man inte kan äta den?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)