Är du 17 år och bor hemma så kan du väll ändå be mammsen och pappsen att sponsra dig? borde dom göra, om inte gymmar du en månad sen spänner du upp din feta bicep i ansikte på dom så gör dom de
Hej!
jag är 17 år och inte överviktig men inte heller pinnsmal, men skulle vilja bränna lite fett både på magen och på låren. Men jag har tänkt i snart ett halvår "nu ska jag börja" och så blir de aldrig av, och jag har inte ekonomin till att gå på gymmet, så jag behöver tips på hur jag bäst får motivationen att träna hemma, och framför allt VAD jag ska träna för att snabbast bränna fett både på magen och låren.
någon som har tips?
tack på förhand!![]()
Är du 17 år och bor hemma så kan du väll ändå be mammsen och pappsen att sponsra dig? borde dom göra, om inte gymmar du en månad sen spänner du upp din feta bicep i ansikte på dom så gör dom de
Är du en tävlingsmänniska? Tävla med en polare om vem som når ett mål först t.ex. Är du en social typ? Ut å spring med en kompis eller hitta på roliga styrkeövningar där ni måste vara två för att träna. Gillar du musik, använd mp3-spelare. Motivera dig enligt din personlighet. Att bränna fett och bygga muskler är ju något man gör över en lång tid (förhoppningsvis hela livet), så du behöver motivera dig med annat än bara tanken på det resultat du vill uppnå. Börja med att lista ut vad som motiverar dig, sen kan du kolla runt lite i böcker, på forum och andra ställen vilka olika sätt man kan träna på, så hittar du kanske nåt som passar dig. Lycka till!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)