+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Tränar jag fel?

freaky är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard Tränar jag fel?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hallå!

Är alldeles ny på den här sidan, men har redan förstått att jag inte ska fråga hur jag ska få magrutor! Så vi tar allt annat i stället!

Jag är en tjej på 22 år, väger 69 kg idag och är 170 cm lång. En riktig nybörjare! Har bara tränat 10 veckor, och ca 4-5 gånger per vecka. Jag hade inte förväntat mig att få resultat snabbt, men nu börjar jag vilja se resultat! Tråkigt att bara träna och träna utan att känna att något händer.

Jag behöver alltså tips på hur jag ska göra min träning ännu mer effektiv. Mitt mål är inte att få muskler som hulken, men jag vill gärna bli lite slankare nu till sommaren

Som det ser ut idag så tränar jag ca 1½ timme när jag tränar. Jag värmer då upp på löpbandet i 10-15 min, sen tränar jag först magen, sen benen och sist rygg och armar. Jag har 3*10 på alla maskiner och vikter, men har tänkt att ändra till 4*8 i stället.

Vad tycker ni? Tränar jag "fel" för att bli slank (och lite muskler är ju självklart inte dåligt ). Men som jag har förstått det kan jag inte få både och. Så till hösten ska jag börja bygga muskler, men nu vill jag bli snygg och smal i fösta hand, så jag inte behöver skämmas på stranden

Jag känner att det är superkul att träna, men saknar att se lite synliga resultat! Har mätt mig varje vecka sen jag började träna och det har ju minskat några cm här och var, men inte så att det syns och det tycker jag är lite trist. Så behöver verkligen hjälp med hur jag ska optimera min träning! Ska jag stå längre på löpbandet och mindre styrketräning?

Nåja, ni fattar nog vad jag är ute efter.

Tack på förhand!

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Citat Ursprungligen postat av freaky Visa inlägg
    Hallå!
    Är alldeles ny på den här sidan, men har redan förstått att jag inte ska fråga hur jag ska få magrutor! Så vi tar allt annat i stället!
    Hehe äntligen någon som läser först Fel och fel, du tränar för lätt. Kör så tungt du kan så du klarar av 4-5 reps istället. Sen hur du äter är det absolut viktigaste om du vill ner i vikt, jag vet att det tjatas om kost men så är det. Sköter du den behöver du inte så mycket tid på löpbandet. Du säger att du minskat några cm men det syns inte ? Det syns, bara det att du inte själv ser det Håller på att laga mat, så har jag glömt att svara på något så fråga gärna igen hehe.

EDIT: Hur mycket har du gått ner i vikt föressten? Och sen, ta bilder så ser du skillnaden bättre.
    Senast redigerad av Ericsson88 den 2010-03-22 klockan 19:21.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Efter 10 veckor borde du ha ökat rejält i styrka. Det är väl ett resultat att glädjas åt?

Håll koll på kalori-intaget samtidigt som du lägger dig på 4 - 6 reps i övningarna. Du kommer bli svagare om du går ner i vikt.

Valissons avatar
    Valisson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Japp om man inte äter rätt så kan man fan träna ihjäl sig utan att bli slankare!

fadingrose är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    3

Standard

mitt tips är att du ändå ska träna upp dina muskler lite. De förbränner kalorier genom att bara existera och om du kör många repetioner på låg vikt öker inte muskelmassan så mycket men du blir fastare och får urhållighet. Det är ju inte fel när du bär hem matkassarna Dessutom är det väldigt svårt för tjejer att bygga stora musker så oroa dig inte

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Tack så mycket! Det var lite olika bud, men sammantaget är det alltså främst min kost jag ska tänka på. Som det ser ut just nu så äter jag i stort sett det jag känner för. Men inga sötsaker, har aldrig varit så förtjust i det Och jag dricker bara vatten, så jag kände att min kost var rätt bra. Men det är den kanske inte? Är det någon mat jag ska känna "big no no" inför?

Gällande min styrka så märker jag stor skillnad! Orkar mycket mer, men som sagt så saknar jag lite synliga resultat. Men som du skriver så är det kanske bara jag som inte ser det! Och min vikt, jag har bara gått ner 2 kg på dessa 10 veckor, kanske är att jag äter fel...?

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Måste också säga att jag blev grymt imponerad av dig Ericsson88, såg din 3 månaders förvandling, herregud va bra jobbat! Din kost är det i alla fall inte problem med

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Tack så mycket Kosten har jag rätt bra koll på, tyvär inte lika bra koll på själva träningen haha.

Eftersom du bara vägde 69kg så går det inte så fort att gå ner, men mer än 2kg skulle gått att ordna om du ätit lite bättre. Ungefär vad äter du för mat?

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Det blir mycket potatis och pasta. Och till det blir det så klart köttfärssås ibland, annars fläskfilé, köttbullar (som jag gör själv), lax och en hel del nötkött. Jag äter också rätt mycket viltkött, så som älg, rådjur och viltsvin. Det jag själv kan sakna är sallader! Är så dålig på att köpa hem det fast att jag tycker det är supergott.

Frukost är jag absolut sämst på! Brukar bli tre koppar té, och inget mer :/ Hatar att äta på morgonen, haha. Så jag brukar vänta tills lunch och då är det ungefär samma mat som jag skrev ovan, och om jag är lat så blir det müsli med mjölk eller havregrynsgröt.

Jag gissar att du kommer skriva att jag äter för lite! Äter två gånger på en dag, och mina mellanmål består av massor med té.

När jag läser vad jag skriver förstår jag själv att min kost är ett stort problem, hur ska jag fixa den? Vad ska jag äta? Herregud, man tror att man har koll, men nejdå

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Du har ju en väldigt bra variation på maten, själv äter jag kyckling minst 1 gång om dagen, perfekt mat om du vill ner i vikt föressten Du säger 2 ggr om dagen, är det lunch och middag ? Och ja, frukost är väldigt viktigt. innan jag började träna så åt jag heller aldrig frukost, och bara middag. Alltså 1 riktigt mål om dagen, men då vägde jag 56-58kg haha. Börja ät lite frukost, bara 1 ägg eller något och så ökar du med tiden som går, nu kan jag inte vara utan frukost för jag är så hungrig.

Det enda du kan göra är att börja räkna ut hur mycket kcal du får i dig på en dag. Men du måste vara intresserad av det annars slarvar man för mycket, tex struntar i att räkna med såsen på 20g för man tror att det spelar inte så stor roll

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vad tränar armhävningar?
    Av raptor i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 16:38
  2. Vad gör jag för fel?
    Av Blomma i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:24
  3. Hur tränar du? Set och reps
    Av Falken i forum Styrketräning
    Svar: 4