Ja, det går bra.
Ja, det går bra.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
Tjenare
Har kört konditionsträning 2dagar i veckan och styrka 3 dagar.
styrka = kul, kondition = NOT.
Men..
Tog idag oskulden på min nya XC MTB hoj blev ca 50 min i skogen uppför/nedför osv..
Har cyklat mycket skogen men det var ca 2år sedan. Men kände direkt fy fasen va det måste förbränna, är helt slut och det känns i massa muskler som jag normalt inte använder. Rekommenderas om man tycker det är tråkigt med annan träning.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
transport cyklar man ger det väl inte så mycket (alltid bra o röra på sig iofs) men tar duo cyklar i högt tempo i 1 timme motsvarar det ungefär 30-40 mins löpning i högt tempo.
O cykling blir lite ojämnare(mycke tid för att bara rulla och nedförsbackar osv..) och man kan lätt göra det till intervall träning! trampa på som en galning, ta de lite lugnare en stund, trampa på igen osv... det är bra för förbränningen! plus att det är skonsammare mot knän
Håller du dig till 20km/h + så är det bra! 25km/h e riktigt bra på en MTB iaf..och jobbigare! en flashig racerhoj e lättare att glida fram på.
Ett tips dock, köpt lite mer vänliga gatdäck om du har "traktordäck" på.. gör det hela mycket lättare.
Och som Boris ovan säger så känns de bra i många muskler du inte vet du hade, det är jätte bra att variera löpningen med cykling. Variation=bra!
Själv springer jag 5 gånger i veckan och cyklar kanske 2 gånger, kompletterar varandra bra!
Senast redigerad av suuper den 2010-05-21 klockan 16:23.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)