Jag äter var 2,5-3:e timme, då har man ingen tid/lust med att äta godis och annat onyttigt. Det är mitt tips iaf, sen finns det säkert fler.
Jag äter var 2,5-3:e timme, då har man ingen tid/lust med att äta godis och annat onyttigt. Det är mitt tips iaf, sen finns det säkert fler.
Det är förmodligen dippar i blodsockret som får dig att känna sånt sötsug. Som sagt, om du äter någorlunda regelbundet blir du av med sådana infall.
Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.
det kanske är för att du äter oregelbundet? mitt tips är att ersätta sötsaker med annat, vad som helst som inte är sött. det kan vara chips eller något annat onyttigt för då försvinner sötsuger iallafall så när det är borta är du fri![]()
Äter alltid lite frukt vid sötsug. Suget går bort direkt!
Senast redigerad av Drink kungen den 2010-04-02 klockan 01:59.
En kopp kaffe kan hjälpa... men så blir ju det ett kaffesug ist. Har hört att citronvatten hjälper lite också. Att utesluta vitt bröd och vit pasta + allt snask och läsk + allt ersättningssocker är en hård men bra väg. Blev rekommenderad det av en läkare när jag var less på sötsuget. Huvudvärk och grinighet i 2 veckor, sen var det bortblåst. Men ovanstående tips är ändå bäst skulle jag tippa på. Äta lite och ofta istället för sällan och massor.
Jag själv dricker väldigt mycket Coca cola zero för att hålla sötsuget bortaBlir dyrt men funkar perfekt.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Det låter som om du ofta äter mat med högt GI? D leder ju till att blocksockernivåerna åker upp och ner och orsakar kraftigt sötsug. du ska alltså dra ner på mat som snabbt höjer blodsockret... Mat med långsamma kolhydrater som tex rågbröd, fullkornspasta och grönsaker hjälper dig att ha en jämn energi- och sockerkurva genom hela dagen. Viktigt att hela dagen äta regelbundna måltider så undviker du energisvackor som gör godis till hårdvalutaförmodligen är du även något uttorkad - drick rikligt med vatten så ska det nog fixa sig !
Mvh/TINY TOON
VILA VÄX
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)