+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sämre kondition

kthxbie är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard Sämre kondition

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hei! Jag har under den senaste tiden fått en mycket sämre kondition.
    Jag började springa i december, samma tid som jag slutade röka. I januari kunde jag springa över 9 km på en timme utan pauser (3 ggr i veckan + Simning 2 ggr i veckan). Sedan i mitten av februari har det gått utför och jag orkar inte ens springa i femton minuter i (för mig) ganska snabbt tempo. Har ingen aning om vad detta kan bero på.
    Har även lidit av extrem trötthet sedan december. Någon som har några teorier? Har varit på vårdcentralen och har lite B6- och B12-vitaminbrist, men det är inte järnbrist iaf.

Hjälp mig!

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

B-12 brist är absolut inte bra, det är säkerligen därför du är så trött. Finns en bra receptbelagd vitamin med B-12 kommer inte ihåg vad den heter, men erbjöd dom dig ingenting på vårdcentralen?

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Nej, faktiskt inte men jag tar ett ganska vanligt B-komplex som jag förmodar att det mesta försvinner med urinet. Känns bara otroligt meningslöst att jag precis fått någon sorts kondition och nu måste jag börja om från början. Simningen går däremot bra, det är bara löpningen som går dåligt. Funderar om det skulle kunna vara något psykiskt.

Bejo är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Testat Mivitotal? Den gav mig en otrolig boost efter att jag led av enorm trötthet, finns så mkt vitaminer och mineraler som de flesta av oss bör få i oss mer av.

Sen kan jag rekommendera att en sak som hjälpte mig(inte säkert det är samma för dig) är D-droppar eller i tablettform, iofs börjar väl solen kika fram nu till vårkanten.

Hur har du det med Omega 3 och Omega 6 intag? Allmänt är bristen på intag av "nyttiga fetter" en vanlig orsak till trötthet, så var det för mig iaf, då jag inte är någon direkt enorm fiskätare körde jag på omega3 - 6 olja morgon och kväll vilket också känns osm en bidragande orsak till en piggare vardag. Är väl enklare att slänga i sig massa lax 2-3ggr i veckan iofs.

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Nej, men vitaminer av sådant slag brukar oftast inte tas upp särskilt bra av kroppen. Har dock börjat med rosenrot, antingen funkar det en smula, eller så är det placebo men känner mig nog lite piggare!

Äter inte kött så ofta, men försöker äta lax en gång i veckan, och torsk el. tonfisk 2 ggr i veckan men har ingen aning om det är för lite eller lagom. Äter inte mer än 100 gram per portion.

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

gå till doktorn så får du riktiga b-6 b-12 vitaminer, dom funkar vet jag av personliga skäl.

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

"Jag ska" tihi

Nej, men har faktiskt tid snart hos doktorn, då återstår bara frågan om det verkligen är vitaminbristen som är problemet eller om det är något annat.
    Jag antar att jag får veta med tiden

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Citat Ursprungligen postat av kthxbie Visa inlägg
    "Jag ska" tihi

Nej, men har faktiskt tid snart hos doktorn, då återstår bara frågan om det verkligen är vitaminbristen som är problemet eller om det är något annat.
    Jag antar att jag får veta med tiden
    Om det är det som är felet kommer du känna en enorm skillnad.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. bästa joggingunderlag för kondition
    Av tomifoy i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 08:28
  2. påverkar snus kondition?
    Av oberlino i forum Motion och kondition
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:33
  3. motion för kondition
    Av strength i forum Motion och kondition