+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Hur ska jag fortsätta...

anna2010s avatar
    anna2010 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard Hur ska jag fortsätta...

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Har nu tränat ett litet tag, fått in ngn slags regelbundenhet fast det ibland känns lite jobbigt/trist, i alla fall känns det som om jag behöver ett bra schema så att man har förutsättningar att utvecklas, då de allra flesta här har mkt mer erfarnehet än mig så hjälper det om ni tycker till och tipsar... me=

Så här vill/kan jag träna de närmaste 8 veckorna

mån -gym
    tis- gym
    ons - promenad/lågintensiv konditionsträning
    tors- gym
    fre- gym
    lör-( lör el sön promenad/lågintensiv konditionsträning-cykling, samt en helledig dag)
    sön-

Har hittills kört helkropp men vill dela upp det nu, ska jag börja dela upp det på över/underkropp, känns ju som om något annat blir för avancerat.

Kan köra utfall/benböj mm hemma och vill gärna köra lite extra ben när ska jag göra det, kan jag köra ben 2 dagar i rad? Då jag inte kör totalt maxat, kan jag träna samma muskler 2 dagar i rad? Eller ska jag lägga in ett extra benpass på söndagen- ledig dag om jag tex bara går en promenad på lördagen?

Vill minska ca 5 kg, ska jag fortsätta köra tungt och få rep eller är det mer effektivt att köra fler rep? Kommer att ligga på underskott såklart, förstår att jag inte får ngn vidare muskelökning då men vill väl på ngt sätt behålla så mkt som möjligt.
    Tränar alltid kväll, i matväg funkar de mesta med bra proteininnehåll för återhämtning?, har svårt att äta "mycket" då man snart ska i säng, tips?

Massor av frågor, men ngn kanske har både lust och tid att svara /Anna

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Vet ju inte hur länge du har tränat men ett över/underkropps schema är det inget fel på, kör själv på det nu. Skulle inte träna ben 2 dagar i rad ( inte någon annan muskelgrupp heller för den delen ). Har du kört tunga pass hela tiden är det nog dags att köra en lättare period.

Efter träning skulle det väl vara en shake då? Själv kan jag inte äta för sent för då somnar jag inte

Tyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Hej Anna! Hur går de med allt? Känns de fortf lite segt me motivationen? Jag e själv lite osäker hur Jag ska lägga upp mitt schema.. Blir mkt blandat just nu, promenader, cykling styrka.. vet inte helt hur ja vill lägga upp d.. men väntar på ett träningsschema fr instruktören på gymet. Kanske kan vi hjälpa varandra=)

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tyra Visa inlägg
    Hej Anna! Hur går de med allt? Känns de fortf lite segt me motivationen? Jag e själv lite osäker hur Jag ska lägga upp mitt schema.. Blir mkt blandat just nu, promenader, cykling styrka.. vet inte helt hur ja vill lägga upp d.. men väntar på ett träningsschema fr instruktören på gymet. Kanske kan vi hjälpa varandra=)

Hej...jag...förvirrad...du har bytt nickname? Hur gör man det?

I alla fall så svarade jag på ditt pm, hoppas du fick det, tycker de är lite si och så med den funktionen...eller e det kanske bara jag..., just nu så känns det bättre, har svårt att inte gå till gymmet, var lite mkt för en tid sedan och gick ut över träningen, men är tillbaka nu känns det som.
    Kan vara fruktansvärt trött ibland, men försöker ändå aktivera mig på ngt sätt.

Bra att du får hjälp med schema, har aldrig kört efter ngt strikt schema men "man" gör ju i alla fall nästan likadant varje gång. Beror ju på okunskap och intresse att jag inte tidigare kört för att maximera resultat mm, klart tidsaspekten är ju en del i det hela oxå, men tror det är fler än jag som inte har ngn bra bild över hur man på bästa sätt når sina mål och kommer vidare i träningen.
    Tycker abslout vi kan hjälpa varandra, om inte annat vara ett bra "bollplank" när man behöver det. Får starta en tråd och tjöta där, så kan fler (tjejer) lägga sig i och tycka till, för nog får man lite annorlunda svar beroende på om man frågar en kille eller tjej, lättare att relatera till en tjej än kille...samt att vi har samma förutsättningar och lättare att hjälpa till då, har inga belägg för det men så uppfattar jag det, inte bara inom området träning. Nu blir det träning om ngr timmar, ser fram emot det, ha en fortsatt bra dag, see ya!

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
    Vet ju inte hur länge du har tränat men ett över/underkropps schema är det inget fel på, kör själv på det nu. Skulle inte träna ben 2 dagar i rad ( inte någon annan muskelgrupp heller för den delen ). Har du kört tunga pass hela tiden är det nog dags att köra en lättare period.

Efter träning skulle det väl vara en shake då? Själv kan jag inte äta för sent för då somnar jag inte

Tack för svar, har "alltid" tränat ngt (och styrketräning i omgångar sen gymn) men gällande styrketräningen så är det bara ngr månader som jag kört regelbundet och mycket tyngre och oftare än förut. Är oinsatt och saknar kunskap och om man verkligen ska lägga ner tid på det, vill jag få ut så mkt som möjligt av det, får väl fortsätta läsa i forum mm, finns massor att lära , risken finns ju att det slutar med att jag spenderar mer tid på forum än gymmet ...nej så illa blir det nog inte...men ju mer man läser desto fler frågor uppstår...vad menar du med lättare period, på vilket sätt lättare??
    Ang. maten så kan jag äta och dricka de mesta och ändå somna...e kvällstrött, men kan ju vara fördel att äta ngt lättare med rätt innehåll för att öka återhämtning mm...en shake kanske är ett alternativ.

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Citat Ursprungligen postat av anna2010 Visa inlägg
    Tack för svar, har "alltid" tränat ngt (och styrketräning i omgångar sen gymn) men gällande styrketräningen så är det bara ngr månader som jag kört regelbundet och mycket tyngre och oftare än förut. Är oinsatt och saknar kunskap och om man verkligen ska lägga ner tid på det, vill jag få ut så mkt som möjligt av det, får väl fortsätta läsa i forum mm, finns massor att lära , risken finns ju att det slutar med att jag spenderar mer tid på forum än gymmet...nej så illa blir det nog inte...men ju mer man läser desto fler frågor uppstår...vad menar du med lättare period, på vilket sätt lättare??
    Ang. maten så kan jag äta och dricka de mesta och ändå somna...e kvällstrött, men kan ju vara fördel att äta ngt lättare med rätt innehåll för att öka återhämtning mm...en shake kanske är ett alternativ.
    Hehe jag blir bara mer taggad att gå till gymmet när jag sitter och kollar runt Ja man lär sig mycket av att läsa forum, får passa bara så att man inte lär sig fel saker. För såklart finns ju det dom som har fel om mycket. När jag själv kör lättare perioder så sänker jag vikterna lite, ökar repsen och sänker set. Kroppen måste få chans att återhämta sig lite efter en period av tung träning.

Om du ska ha en shake så köp inte whey-80 eller gainers. Helt onödiga pengar enligt mig. Fairing Complete Protein III är det bästa, och mixa med havregryn. Det funkar otroligt bra som ett mellanmål/kvällsmål.

EDIT: Allt jag skriver om vad som är BRA/DÅLIGT är bara mina personliga åsikter.

Tyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Hej...jag...förvirrad...du har bytt nickname? Hur gör man det?

I alla fall så svarade jag på ditt pm, hoppas du fick det, tycker de är lite si och så med den funktionen...eller e det kanske bara jag..., just nu så känns det bättre, har svårt att inte gå till gymmet, var lite mkt för en tid sedan och gick ut över träningen, men är tillbaka nu känns det som.
    Kan vara fruktansvärt trött ibland, men försöker ändå aktivera mig på ngt sätt.

Bra att du får hjälp med schema, har aldrig kört efter ngt strikt schema men "man" gör ju i alla fall nästan likadant varje gång. Beror ju på okunskap och intresse att jag inte tidigare kört för att maximera resultat mm, klart tidsaspekten är ju en del i det hela oxå, men tror det är fler än jag som inte har ngn bra bild över hur man på bästa sätt når sina mål och kommer vidare i träningen.
    Tycker abslout vi kan hjälpa varandra, om inte annat vara ett bra "bollplank" när man behöver det. Får starta en tråd och tjöta där, så kan fler (tjejer) lägga sig i och tycka till, för nog får man lite annorlunda svar beroende på om man frågar en kille eller tjej, lättare att relatera till en tjej än kille...samt att vi har samma förutsättningar och lättare att hjälpa till då, har inga belägg för det men så uppfattar jag det, inte bara inom området träning. Nu blir det träning om ngr timmar, ser fram emot det, ha en fortsatt bra dag, see ya!
    Hej!
    Jo jag bytte nick så jag skulle ha samma som på flera andra sajter., smidigare. Kontaktade supporten

Nej, jag har väl inte heller kört efter schema innan, även om jag fick ett för ett par år sedan som ja hade lite som bas när ja tränade Då. Men nu behöver ja lite tips på nya övningar samt att få in fler övningar per muskelgrupp. Kört mer kondition o mindre styrka egentligen de här året. Men nu e ja lite taggad att ta upp lite seriösare styrka. Vi får se hur schemat ser ut, ska dit idag!

Nu lite frukost!

Ha d bäst så länge

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tyra Visa inlägg
    Hej!
    Jo jag bytte nick så jag skulle ha samma som på flera andra sajter., smidigare. Kontaktade supporten

Nej, jag har väl inte heller kört efter schema innan, även om jag fick ett för ett par år sedan som ja hade lite som bas när ja tränade Då. Men nu behöver ja lite tips på nya övningar samt att få in fler övningar per muskelgrupp. Kört mer kondition o mindre styrka egentligen de här året. Men nu e ja lite taggad att ta upp lite seriösare styrka. Vi får se hur schemat ser ut, ska dit idag!

Nu lite frukost!

Ha d bäst så länge

Intressant, du får berätta vad det gett dig för förslag på schema, ikväll ska jag köra ben, min favosyssla nuförtiden , tänkte att jag skulle försöka komma igång och köra lite rodd nu i helgen, och se lite hur det står till med konditionen...ser inte fram emot det, men bara måste ta tag i det...har kört för mkt styrka och för lite kondition, får se om jag känner ngn skillnad.
    Har kollat runt lite och försökt lära mig mer om vilka olika övningar mm som tränar vad och hur man kan variera sig, får helt enkelt försöka mig på att börja lite smått med att lägga upp ngt så jag har ngn bas, sedan kan jag ju vartefter revidera mm i och med att man testar och ser hur det funkar, får göra det fr grunden så att säga Ha en skön helg, för min del ser det ut att innehålla både roliga och mindre roliga sysslor.../Anna

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
    Hehe jag blir bara mer taggad att gå till gymmet när jag sitter och kollar runt Ja man lär sig mycket av att läsa forum, får passa bara så att man inte lär sig fel saker. För såklart finns ju det dom som har fel om mycket. När jag själv kör lättare perioder så sänker jag vikterna lite, ökar repsen och sänker set. Kroppen måste få chans att återhämta sig lite efter en period av tung träning.

Om du ska ha en shake så köp inte whey-80 eller gainers. Helt onödiga pengar enligt mig. Fairing Complete Protein III är det bästa, och mixa med havregryn. Det funkar otroligt bra som ett mellanmål/kvällsmål.

EDIT: Allt jag skriver om vad som är BRA/DÅLIGT är bara mina personliga åsikter.
    Tack för tips om att ta det lite lugnare ibland, och jag är kritisk när jag läser , jag är inte totalt lost fast det känns så ibland, och är införstådd med att dina åsikter är dina personliga, jag tycker dem verkar bra i alla fall, och att ta del av andras erfarenheter är alltid bra men som du säger- man får sålla lite...tack för tipset med shaken, gillar inte havregrynsgröt, men kanske funkar på det sätt du föreslog. Ha en bra helg!

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Tack för tips om att ta det lite lugnare ibland, och jag är kritisk när jag läser , jag är inte totalt lost fast det känns så ibland, och är införstådd med att dina åsikter är dina personliga, jag tycker dem verkar bra i alla fall, och att ta del av andras erfarenheter är alltid bra men som du säger- man får sålla lite...tack för tipset med shaken, gillar inte havregrynsgröt, men kanske funkar på det sätt du föreslog. Ha en bra helg!
    Kör te.x några månader med högre reps och färre set, sen går man tillbaks och kör tungt igen

Det jag skrev om mina åsikter var för att vissa som läser kan bli lite irriterade om man säger att vissa saker är bättre än andra. Blir själv det om jag läser något sådant, så lika bra att skriva det hehe. Gillar heller inte havregrynsgröt, allt för äckligt för att jag ska kunna tvinga i mig det 1 gång om dagen. Shaken smakar ju lite gröt med det går så fort att svepa den så man känner inte av det.

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. hur många ggr ska man äta per dag?
    Av spader kung i forum Mat och dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 00:41
  2. Hur ska jag lägga upp träningen?
    Av Mia23 i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 01:09
  3. HUr länge ska man simma eller hur långt skam an simma?
    Av Loke i forum Motion och kondition
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 16:24
  4. Hur intensivt ska man träna?
    Av vikke i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 15:19
  5. Hur ofta ska man träna
    Av whow i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 21:28

Behörigheter för att posta