Lite många gympass, tror du inte behöver mer än 3 faktiskt, nu vet jag ju inte hur länge du tränat men jag har tränat lite mer än ett år och kör 3 pass/vecka.

Det går att köra samma muskelgrupp 2 ggr/vecka med 3 pass också, eller inte per vecka, men om man struntar i att hålla sig till fasta dagar där man kör ett visst pass kan man köra lika lång vila mellan varje pass, alltså typ 4 dygn. Detta gör också att varje muskelgrupp får en hel dags vila innan nästa pass.Visst funkar säkert det du föreslår också, men det behöver inte vara bättre, beror väl lite på hur man är. Man kan ju alltid testa lite olika varianter och se hur det funkar.
Tack för era åsikter, känns som om jag får tillräckligt med vila mm, ska köra på som jag skrev ngr veckor, och funkar det inte så får jag ändra, har inte kört regelbundet så länge (ngr mån) så kanske är det mycket, fast det känns inte så...är ju grymt skönt när man "känner" att musklerna växer..![]()
![]()
![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)