jag tror det räcker med 10 min uppvärmning innan styrkepasset för annars har du ingen energi kvar till själva styrkepasset.

Hej igen.
Jag har nog skrivit mycket obegripligt, men fått faktiskt riktigt bra svar, men mitt mål/syftet med min träning är då att få en smidig och vältränad mage (även hela kroppen, men magen i första hand). Måste ju gilla mig själv, heller hur
Jag har fått detta schema från hajenpb, som jag nu har börjat med och håller fast vid;
Dag 1 - Spring 20 min uppvärming, bröst, triceps, avsluta med lite mage.
Dag 2 - spring 20 min rygg, korsrygg, biceps
Dag 3 - spring 20 min axlar, koncentrerat mage.
dag 4 - Spring 30 - 40 min, träna styrka ben......Cyklar istället för att springa just nu för, det är ju kallt ute. Men ska springa när det blir varmt så klart.
Det jag är ganska kass på är att äta rätt, avstå från allt det onödiga på mest kvällarna (t.ex. fredagsgodis (marabou choklad) och lördagsgodiset. (skulle kunna sluta om jag måste för att få en snygg kropp, MÅSTE.
Det jag undrar och frågar om är nog tips om kanske något bra snacks eller så på kvällen som också är nyttigt och gott, magövningar, och tycker ni att detta är ett bra schema?
Jag vet inte riktigt vad han menade med koncentrerat mage, men syftar väl på hårt och lite mer magövningar, och eftersom jag inte vet många magövningar gör det lite svårare att utföra det liksom.
PS; Är inte bra på att formulera mina meningar så jag ursäktar för det :/ . Men detta är mitt läge nu, och jag ska försöka att skaffa ett foto på hur jag ser ut, så man får lite tips och kritik för förbättring.
Uppskattar svar![]()
Senast redigerad av Robban den 2010-03-13 klockan 19:45.
jag tror det räcker med 10 min uppvärmning innan styrkepasset för annars har du ingen energi kvar till själva styrkepasset.
Tips på snacks:
Morötter
Sockerärtor
Torkat renkött
Det verker i alla fall som att dessa alternativ är nyttigare än t.ex
chips, cheeseballs, popcorn, osv osv....

jo, men vad för frukt ^. För det är väl inte bra att äta för mycket av just en enda frukt, som jag själv gör![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)