+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: vad behöver jag veta som nybörjare?

staya är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard vad behöver jag veta som nybörjare?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

jag skulle behöva lite tips och råd, vill väldigt gärna lägga på mig muskler

en sak som jag undrar över: går det att lägga på muskler och endast träna 3 dagar i veckan?

jag har varit allvarligt sjuk och orkar just nu bara träna 2 ggr i veckan. det är meningen att jag ska trappa upp träningen, men det kommer nog ta sin lilla tid.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Det räcker alldeles utmärkt med tre pass i veckan, både för nybörjare och mer avancerade tränande.

Analytiker är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    1

Standard

3 gånger i veckan räcker gott och väl, beroende på hur du tränar...du måste lägga upp träningen rätt, finns en hel del guider att ladda ner, eventuellt köpa då jag inte kan lägga upp ett träningspass åt dig här. Forcera inte heller för mycket då din kropp ej vekar vara allt för van vid allt för höga påfrestningar. Hur är det med mat?vila?

staya är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

roligt att få svar! vilken tur att det går med 3 dagar i veckan! jag var på sjukhuset i dag och det verkar som jag får vänta ett tag till innan jag kan sätta i gång med mina planer om att gå upp i vikt/bulka. jag kan gå en gång i veckan till gymmet och då har jag kört tr, ax, br, mage - allting som jag har velat att stärka upp. jag har en hjärnskada och då har jag svårt med för mycket intryck, ljud, ljus och sånnt så jag har tränat mycket hemma i form av yoga och löpning. men det är styrketräna jag vill göra egentligen!

jag har tränat lite efter ove ryttes bok, "effektiv bodybuilding" och har delat upp muskelgruppena på olika sätt. i bland har jag kört lätt och många reps, i bland tungt och med få reps.... lite cheating, superseat, dropseat osv. jag kör ofta med fria vikter, tycker det är roligare än maskiner. någon gång har jag tränat bi på 2 olika sätt. jag har en viss styrka eftersom jag kört tuff ashtangayoga och använt kroppen, men det är inte riktigt samma sak som att styrketräna... jag har nog tappat lite i styrka.

kroppen mår bra och jag kan ta i, jag har tränat i ett helt år sedan jag fick en hjärnhinneinflammation. den här veckan har jag vilat 3 dagar och tränat 3. grejen är väl att kroppen känns pigg och alert, men hjärnan är trött så det får ju bli ett mellanting träningsmässigt!

maten har jag ökat på, myckert magert protein, fleromättat fett och kolhydrater. äter var 3:e timme. när jag blev sjuk så tränade jag inte på ett halvår, så sen när jag började ville jag komma i form så då åt jag lite mindre men nu tror jag det är bra med energi.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Vad gör jag för fel?
    Av Blomma i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:24
  2. vad villfolket veta?
    Av lillruffset i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 02:07
  3. behöver jag kosttillskott?
    Av william i forum Kosttillskott
    Svar: 4