+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp med deff, det händer inget!?

smurfan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard Hjälp med deff, det händer inget!?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hejsan! -behöver lite hjälp med min deff..

Har tränat seriöst i några månader.. Spinning 60-90 min 5ggr i veckan och gym ca 60 min 5 ggr i veckan (delat upp alla muskelgrupper på fem dagar så att de får vila ordentligt). Kör alltid stenhårt både vid kondition och styrka. Har alltid träningsvärk hela helgen.. På lördagar och söndagar vilar jag.

Har en hund som jag går ute med flera ggr varje dag. När det är fint väder brukar vi dessutom ta en snabb morgonpromenad på en timme innan frukost. Har dock blivit mindre av det nu i kylan
    Min kost består av mest protein och grönsaker. Fett äter jag lite av, och då väljer jag nyttigt fett (tex omega3-ägg, linfröolja, lax)
    De kolhydtarer jag äter, i små mängder nån gång i veckan är havregryn och ibland mörkt osötat bröd med keso, skinka och grönsaker.
    Ibland äter jag husmanskost hos min mamma och då tar jag väldigt lite av pastan/potais/riset.

Jag räknar alla kalorier och kollar på näringsvärtet i allt jag äter. I början av min "deff" åt jag 1500kcal per dag men har sänkt till ca 1000 per dag, på helgerna lite mer efterson jag brukar unna mig en onyttig middag i veckan, plus nån kaka/glass/lite godis en dag i veckan

Jag 20 år, ca 170-173 cm och väger 60kg (tjej). Har hittills gått ner 8 kg och minskat många centimeter. Ändå har musklerna växt trots mitt kaloriunderskott, beror nog på proteinet.
    Och nu har det tagit stopp.. inte ett kilo på flera veckor! Annars har jag kunnat se ca 0,5-1kg i veckan.. Vad har hänt?
    Åsikter om min träning, kost eller kalorier? Är inte säker på hur mkt jag gör av med eller hur mkt min kropp behöver "i vila". Men jag har för mig att ett underskott på 1000kcal per dag är ungefär -1kg i veckan.

Kan tillägga att mitt mål är en vältränad kropp med mycket synliga muskler och lite fett.
    Och ja, jag är medveten om att man inte kan bygga muskler och gå ner i fett samtidigt även om jag tror att mina muskler växt iaf:S
    Senast redigerad av smurfan den 2010-03-11 klockan 13:43.

Miamant är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Hej!

Va duktig du är! Men du har satt en käpp i ditt eget hjul. Du får i dig för lite energi! Kroppen tror att det är hungersnöd på gång och anpassar sin förbränning och sin kapacitet efter det. Din förbränning är med andra ord avsevärt lägre nu när du äter 1000 kcal. Så mycket som du tränar bör du ligga på minst 1500 kcal, gärna mer. Testa 1700 kcal. I början kan du få en viktuppgång, din kropp tror ju att du håller på att svälta och därför roffar den åt sig allt va den kan av vad som trillar ner i magen. Men när den inser att du inte svälter kommer förbränningen sätta igång igen. Förmodligen kommer du må mycket bättre både fysiskt och psykiskt av ett ökat kaloriintag också. Men just nu får sin kropp för lite för att vara funktionell och må bra.

smurfan är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Har redan fått svar i ett annat forum för flera veckor sen. Började faktiskt gå ner igen helt plötsligt, men testade ändå att öka till 1500 samt ta bort två spinningpass i veckan eftersom de trodde att det skulle göra att ännu mer muskler bryts ner.. eller nåt sånt. Det som hände var att jag gick upp i vikt, så nu försöker jag ligga på 1000kcal igen men nu är det ju jättesvårt när jag vant mig med 500kcal mer varje dag:/

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Grönt te vid deff?
    Av sandra i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 16:20
  2. deff mat
    Av alex i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 20:19
  3. Tips på kosttillskott till deff
    Av orew i forum Kosttillskott
    Svar: 6