Hej!
Va duktig du är! Men du har satt en käpp i ditt eget hjul. Du får i dig för lite energi! Kroppen tror att det är hungersnöd på gång och anpassar sin förbränning och sin kapacitet efter det. Din förbränning är med andra ord avsevärt lägre nu när du äter 1000 kcal. Så mycket som du tränar bör du ligga på minst 1500 kcal, gärna mer. Testa 1700 kcal. I början kan du få en viktuppgång, din kropp tror ju att du håller på att svälta och därför roffar den åt sig allt va den kan av vad som trillar ner i magen. Men när den inser att du inte svälter kommer förbränningen sätta igång igen. Förmodligen kommer du må mycket bättre både fysiskt och psykiskt av ett ökat kaloriintag också. Men just nu får sin kropp för lite för att vara funktionell och må bra.

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

för flera veckor sen. Började faktiskt gå ner igen helt plötsligt, men testade ändå att öka till 1500 samt ta bort två spinningpass i veckan eftersom de trodde att det skulle göra att ännu mer muskler bryts ner.. eller nåt sånt. Det som hände var att jag gick upp i vikt, så nu försöker jag ligga på 1000kcal igen men nu är det ju jättesvårt när jag vant mig med 500kcal mer varje dag:/