+ Svara på ämne
Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Lite tips & råd!

Tyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Question Lite tips & råd!

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej!

Skulle behöva lite tips & råd vad gäller min träning! Först lite fakta:

Ålder: 29
    Kön: Tjej
    Längd: 1,57
    Vikt: 57(!)
    Kropp: Vältränad
    Mått: Bröst 92 Midja 70 Höfter 92

Vägde i somras 49 kg, åt då nästan ingenting & tränade inte. Orkade nog knappt gå upp för trappan.. men utseendemässigt tyckte jag självklart att jag var skitsnygg Mådde dock inte alls bra utan var väl nära svältgränsen.. Min kropp som i normala fall är muskulös åt av musklerna som helt försvann.. Jag började på hösten äta mer och gick direkt upp 5kg! Utan träning. I dec bestämde jag mig för att ta tag i träningen & har sedan dess kört 3-4 pass/v. Cyklar alt. löper 30 min för att sedan köra styrka efter. Delar upp kroppen på 3 och kör igenom varje del 1gång/v. Sedan Jag började med träningen har jag ökat ytterligare 2-3 kg i vikt.

Jag äter relativt sunt. Ex: Frukost: Smoothie + grov smörgås Lunch: Gryta me kyckling utan pasta/ris eller grov macka med ägg Mellanmål: frukt/bar/ knäckemacka Middag: Gryta Kväll: ev. nåt litet som macka & te. Är dessvärre chokladfreak och en o annan bit slinker ner under veckan..

Jag har märkt att kilona hamnar främst på rumpa, höfter & lår vilket jag själv ser som katastrof, ler. Då det är där jag vill va smal Framförallt då jag av naturen har en lite muskulös kropp med kraftiga lår. Dock en ganska nätt överkropp med fina armar, välformade bröst & snygga axlar! Jag vill nog uppnå ett resultat där jag är fast & vältränad men ej för stor.. Hur borde jag lägga upp det?? Är min träning för närvarande ok eller helt fel för att uppnå mitt mål?

Tacksam för råd & tips!
    Senast redigerad av Tyra den 2010-03-11 klockan 13:01.

tiny toons avatar
    tiny toon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Vad är det du vill uppnå med din träning? bortsett från att vara smal där du lägger på dig

en tight tjej med bra rumpa e ju aldrig fel .. speciellt inte om du e vältränad .. så länge det lägger sig bra så bör det ju inte va några större problem !

Mer kurviga tjejer till folket! säger jag

MVH/TINY
    VILA VÄX

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Tiny toon: skrattar när jag läser ditt svar. Ibland är man bra komplicerad som kvinna..=) Man vill gärna va smal men ska ändå prompt träna vilket resulterar i muskler som i sin tur ger ökad vikt o sen undrar man varför man inte är pinnsmal längre? ler..

MEN det du frågade var vad jag ville uppnå, jo på nåt sätt strävar jag nog mot hur jag såg ut som smalast i somras, på nåt sätt har d fastnat på näthinnan trots att jag vet jag var väl smal då.. Och det är klart jag aldrig kan komma dit genom att träna, i somras var ju kroppen i svältläge.. Fanns inte en gnutta fett men heller inte mkt muskler. Nu har jag ju gott om muskler o börjar få en riktig rumpa oxå=P Kanske borde man vara mer nöjd än man är..

Men nåt jag undrar är iaf om det är nåt jag kan tänka på för att inte ben/höfter & rumpa ska bli på tok för muskulösa..? Känns som det lägger på sig mkt där när jag springer, cyklar & kör styrka. Borde jag träna annorlunda?

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Skulle jag vara du så skulle jag kontakta ett gym där du kan få tips och råd av instruktörer. Då kan dom se hur du ser ut och du kan själv förklara vad du har för mål mm. Finns ju massvis med olika grejjer du kan köra Pump, spinning ., gym , mm mm Så istället för att hoppas på svar här så kontakta instruktörer för att få max utdelning!!

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av miaa-80 Visa inlägg
    Tiny toon: skrattar när jag läser ditt svar. Ibland är man bra komplicerad som kvinna..=) Man vill gärna va smal men ska ändå prompt träna vilket resulterar i muskler som i sin tur ger ökad vikt o sen undrar man varför man inte är pinnsmal längre? ler..

MEN det du frågade var vad jag ville uppnå, jo på nåt sätt strävar jag nog mot hur jag såg ut som smalast i somras, på nåt sätt har d fastnat på näthinnan trots att jag vet jag var väl smal då.. Och det är klart jag aldrig kan komma dit genom att träna, i somras var ju kroppen i svältläge.. Fanns inte en gnutta fett men heller inte mkt muskler. Nu har jag ju gott om muskler o börjar få en riktig rumpa oxå=P Kanske borde man vara mer nöjd än man är..

Men nåt jag undrar är iaf om det är nåt jag kan tänka på för att inte ben/höfter & rumpa ska bli på tok för muskulösa..? Känns som det lägger på sig mkt där när jag springer, cyklar & kör styrka. Borde jag träna annorlunda?

Ben höft rumpa! Hallå det är ju snyggt och otroligt sexigt med kvinnor som har muskulös rumpa ben mm. Mer muskler på kvinnor istället för pinnsmala!

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Ok! Jag & mina höfter kontaktar gymet i veckan=) Kan ju inte skada=P

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Alltså, hur "muskulöst" snackar vi om här, för så pass muskulös kan man inte bli av att bara springa och cykla. Du sa ju att du styrketränar också, men så lätt får man inte muskulösa ben. Är nog mer fett än vad du tror faktiskt, skulle jag tro.

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Haha, nu är ja visst fet oxå*s* Nej, skämt å sido, jag personligen tycker att jag fått väldigt muskulösa ben (& breda höfter..) men det är klart, allt e ju relativt. Jämför jag med en kille så nej, kanske inte=) Jag borde nästan sätta in en bild så ni kan avgöra kroppsformen själva=)

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Men å andra sidan kan man ju inte avgöra fettprocent på en bild.. Jag tror helt enkelt att det kanske är en kombination. Muskler ökar och samtidigt lägger sig kanske det fett jag får i mig just på lår/rumpa/höfter, för nån annanstans hamnar det nämligen inte..

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Citat Ursprungligen postat av Freddegrädde Visa inlägg
    Ben höft rumpa! Hallå det är ju snyggt och otroligt sexigt med kvinnor som har muskulös rumpa ben mm. Mer muskler på kvinnor istället för pinnsmala!
    Håller definitivt med.

Sen som folk säger så lägger du inte på dig så mycket muskler när du springer/tränar, om du inte verkligen vill det alltså, och du är tjej ( inge illa menat ) . Sen höfterna kanske du har ett brett bäcken? Tror inte det spelar alltför stor roll, men kanske lite

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Superfrukter - Acai & Goji
    Av JohnG i forum Mat och dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 23:41
  2. Tjock&Fet pappa!
    Av babun i forum Övriga diskussioner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 19:44
  3. Värk i övre rygg & nacke vid cykling
    Av Cyklande make i forum Styrketräning
    Svar: 1