Egentligen borde kanske inte jag svara som inte har tillräcklig kunskap men jag kan väl göra ett litet försök iafDet var ju ganska tomt på svar=)
Jag har tränat nu i 3 mån. Cyklar/löper 3gg/v samt kör styrka 3ggr, utöver det promenader. Märker en stor skillnad sen jag började tänka även på kosten. Du skriver att du vill tappa 10 kg till då får du tänka på att du givetvis kommer bygga muskler om du börjar köra styrka. Däremot kan du ju köra lite lätta pass men ha raska promenader i fokus. Jag personligen tror stenhårt på promenader för att tappa i vikt! Det är ju oxå smidigt då du har en liten
Ät många små mål. Mkt fullkorn, protein, sallad, frukt. Mindre av kolhydrater & uteslut godis o likn. Eventuellt kan du ha en ätardag i veckan som jag har, men de beror ju på va som funkar just för Dig. Vissa föredrar att sluta med godsaker helt.
Så här äter jag:
Frukost: Grov macka, 1 ägg, 1 smoothie på yougurt & bär
Lunch: Äggmacka på grovt bröd, vitaminer
Mellanmål: Frukt alt. knäckemacka
Middag: kött/kyckling/gryta, lite fullkorns pasta samt grönsaker
Kväll: Grov macka & te
Hoppas det gav dig lite tips även om jag inte är proffesionell kostrådgivare direkt, ler.. Men lite bas att utgå frånSen kommer det säkert trilla in mer tips längs vägen. Finns en hel del kunniga här inne!

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat
Det var ju ganska tomt på svar=)