+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mammakilona

mamma-mu är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Red face Mammakilona

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej!
    Är i stort behov av hjälp. Ska nu försöka bli av med mammakilona. Jag har tio kilo kvar. Min son är snart 8 månader. Har funderingar på att gå långa raska promenader med barnvagn och om kvällarna utan vagnen. Har ett fantastiskt löpband i källaren där jag gör mina egna program så det kommer jag självklart också att använda. Tänkte även försöka styrketräna. Hur lägger man upp kosten till detta? Är det åt gi som gäller?

Tyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Egentligen borde kanske inte jag svara som inte har tillräcklig kunskap men jag kan väl göra ett litet försök iaf Det var ju ganska tomt på svar=)

Jag har tränat nu i 3 mån. Cyklar/löper 3gg/v samt kör styrka 3ggr, utöver det promenader. Märker en stor skillnad sen jag började tänka även på kosten. Du skriver att du vill tappa 10 kg till då får du tänka på att du givetvis kommer bygga muskler om du börjar köra styrka. Däremot kan du ju köra lite lätta pass men ha raska promenader i fokus. Jag personligen tror stenhårt på promenader för att tappa i vikt! Det är ju oxå smidigt då du har en liten

Ät många små mål. Mkt fullkorn, protein, sallad, frukt. Mindre av kolhydrater & uteslut godis o likn. Eventuellt kan du ha en ätardag i veckan som jag har, men de beror ju på va som funkar just för Dig. Vissa föredrar att sluta med godsaker helt.

Så här äter jag:
    Frukost: Grov macka, 1 ägg, 1 smoothie på yougurt & bär
    Lunch: Äggmacka på grovt bröd, vitaminer
    Mellanmål: Frukt alt. knäckemacka
    Middag: kött/kyckling/gryta, lite fullkorns pasta samt grönsaker
    Kväll: Grov macka & te

Hoppas det gav dig lite tips även om jag inte är proffesionell kostrådgivare direkt, ler.. Men lite bas att utgå från Sen kommer det säkert trilla in mer tips längs vägen. Finns en hel del kunniga här inne!

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Försök få in lite konditionsträning innan du äter frukost så kommer du se fina resultat. Ang kosten så tycker jag Tyra gav ett bra schema, men personligen skulle jag äta en " riktigt " lunch eftersom det låter som du kommer ha väldigt mycket konditionsträning.
    Senast redigerad av Ericsson88 den 2010-03-15 klockan 22:38.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg