Kör ett 2-1-2 system.
mån: bröst, axlar triceps
tis:rygg, biceps, ben
ons:vila
tors:bröst, axlar, triceps
fre: rygg, biceps, ben
Lör:vila
Sön: vila
Osv![]()
Hejsan!
Jag har funderat på ifall man borde ändra sitt träningsupplägg lite och fokusera på olika muskelgrupper olika dagar. Som det är nu kör jag igenom hela kroppen minst 4dagar i veckan kan även bli 5-6 dagar. Träningsvärk är inget som jag får vilket gör mig lite orolig att jag kör för mkt och för lika. Någon som har nått tips på hur man kan lägga upp ett bra program på säg 4dagar i veckan. Jag vill inte råka ut för att hamna i ett sk katabolt läge vilket man verkar kunna göra om musklerna inte får vila mellan träningarna
Kör ett 2-1-2 system.
mån: bröst, axlar triceps
tis:rygg, biceps, ben
ons:vila
tors:bröst, axlar, triceps
fre: rygg, biceps, ben
Lör:vila
Sön: vila
Osv![]()
Låter som ett bra upplägg du råkar inte ha några olika övningar för dom olika delarna att tipsa om
1 gång i veckan per muskelgrupp räcker enligt mig, bara att köra dom hårdare! Här är mitt upplägg. Jag kör 3-4 olika övningar per muskelgrupp, rygg kör jag lite fler. På detta sättet så tränar du aldrig mer än en timme, vilket du bör undvika och göra.
Måndag: Axlar/Biceps
Tisdag: Ben/Mage
Onsdag: Bröst/Triceps
Torsdag: VILA
Fredag: Rygg
Lördag: VILA/Kondition
Söndag: VILA/Kondition
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Stort tack för svaren alltid kul när man lär sig något nytt
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)