+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Magen (för det mesta)

Robban är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard Magen (för det mesta)

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej!

Jag håller på att försöka gymma 2gg/vecka (skulle nog kunna 3gg, men har ganska så mkt plugg) i skolgymmet och skulle vilja få bort min mage och få fram lite magmuskler. Jag vet inte riktigt vad för övningar jag kan och ska göra för att få lite resultat. Jag har väl inte gymmat fullt så mycket men ca 3mån. Jag gillar även att äta chocklad men bara en gång i veckan, ska jag sluta med det för att få snabbare resultat kanske? ((( Är 17år, ca 188cm, ca 90kg))).

Tacksam för svar och tips!

PS; Jag skulle nog kunna få upp en bild så småningom men tillsvidare, kan jag bara skriva detta... och jo, mitt mål är att jag skulle gärna vilja ha en lite mer smidigare kropp till sommarn om det går .

MVH // Robban

Hajenpb är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

för att få resultat skulle jag om jag var du träna 3 ggr i veckan iaf. Och följa detta schema ungefär.

Dag 1 - Spring 20 min uppvärming, bröst, triceps, avsluta med lite mage.
    Dag 2 - spring 20 min rygg, korsrygg, biceps
    Dag 3 - spring 20 min axlar, koncentrerat mage.
    dag 4 - Spring 30 - 40 min, träna styrka ben

Sedan bara rulla det schemat om du orkar och hinner kör 4 gånger i veckan det kommer ge mkt mer resultat än 2 eller 3. annars bara rulla schemat.
    Sedan får du nog försöka lära dig lite om kost och lägga dig på ett kcal underskott för att slimma ner kroppen.
    Lycka till

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hajenpb Visa inlägg
    för att få resultat skulle jag om jag var du träna 3 ggr i veckan iaf. Och följa detta schema ungefär.

Dag 1 - Spring 20 min uppvärming, bröst, triceps, avsluta med lite mage.
    Dag 2 - spring 20 min rygg, korsrygg, biceps
    Dag 3 - spring 20 min axlar, koncentrerat mage.
    dag 4 - Spring 30 - 40 min, träna styrka ben

Sedan bara rulla det schemat om du orkar och hinner kör 4 gånger i veckan det kommer ge mkt mer resultat än 2 eller 3. annars bara rulla schemat.
    Sedan får du nog försöka lära dig lite om kost och lägga dig på ett kcal underskott för att slimma ner kroppen.
    Lycka till
    Ser bra ut. Bara så duvet kan du inte träna fram en tvättbräda, precis som Hajenbp skriver så lär du slimma ner kroppen och då kan man inte äta choklad

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Japp, är det magen du blir av med är det aerob träning + ändrat kost.

Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Okej, tack låter riktigt bra och jo, skall nog sluta med chocklad, godis etc. Ska försöka följa detta schema, men går det bra om man cyklar 20 min uppvärmning (träningscykel) istället för att springa, på grund av att det är svin-kallt ute just nu... men när det blir varmare ska jag ut å springa.

Kan bara träna 3 gånger på skolgymmet men kan springa/cykla hemma om det är så. =(4gg)

PS; Skulle ni kunna lägga upp några bra övningar för mage?, för jag kan typ inga magövningar förutom crunches o benlyft.

Reg.datum
    Aug 2008

Och jo föresten, kommer detta schema att hjälpa mig (klar d gör det men bra?) att förbränna och även bygga lite muskler. För mig just nu, tror jag att förbränning skulle vara det bästa men vill ju också se lite muskler på kroppen .
    Undrar också, om någon vet... ungefär hur mycket kcal man förbränner under en vecka om man tränar enligt schemat, 4 dagar i veckan? Och jag är ganska så amatör när det gäller att äta, äter enligt skolmat och äter kött, fisk, potatis, pasta, ris, grönsaker etc. Men om man frågar mig om vad en bra kost skulle innehålla så vet jag inte riktigt. ^

Uppskattad för svar

Återigen, Mvh // Robban

Hajenpb är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Ja du kan cykla istället för att springa gör det som du själv känner dig mest motiverad att göra.

Alltså om schemat kommer hjälpa dig bra? det hela beror på om du följer de och verkligen tränar 3 gympass och springer/cyklar 4gg i veckan. Sen måste du äta rätt och sova för att få ut resultat av träningen. följer du schemat men springer och äter snabbmat och sover 4h kommer du bryta ner kroppen istället.
    Så åk till en hälsokost och hitta en rolig och bra kokbok så du får en varierande och bra kost.
    Du märker om schemat kommer göra så du förbränner och bygger muskler skulle de inte fungera och du följer schemat och äter osv så får du ändra om i schemat kanske springa längre och inte gymma överkropp så mkt eller tvärtom.

Ja skolmaten är ju ingen hit men men vad ska du göra åt de. Enda jag kan ge som tips om du vill gå ner / slimma till din kropp är att försöka minska på Kolhydraterna (pasta,ris,potatis) att kanske ta hälften av de till mot vad du tar nu och äta mer av fisken köttet eller vad som bjuds till. och sedan fylla ut med lite sallad och en knäcke macka. även dricka vatten och inte saft eller ngt som kan serveras i skolan.
    Många säger att man ska skippa kolhydraterna helt och om någon föreslår de till dig så ta in det genom ena öret och ut ur andra och sedan har du fått svaret att den personen inte vet hur man går ner i vikt.

Lycka till.
    Om du vill ha ett kost schema så kan du fråga om de så kan jag sätta mig och skriva ihop ngt kanske

Analytiker är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    1

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Kardio tillsammans med styrketräning, dvs kombinera styrketräning med tex spinning. Kosten är det viktigaste, dra ner på sötsakerna. Och allt tar sin tid, var inte för ivrig.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Köra konditionsträning på vilodag? Funkar det?
    Av steffes i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 22:43
  2. Träna magen varje dag?
    Av Fredde i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 00:55
  3. Ena bröstet större än det andra
    Av Lok i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:46
  4. Träna nedre magen