+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: WTF ...Var tog min motivation vägen?

anna2010s avatar
    anna2010 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard WTF ...Var tog min motivation vägen?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Så vad göra man? Motivation, var hittar man det? Har nu tränat regelbundet ett tag, och igår för första gången så kändes det jobbigt, tråkigt och lite som om jag fick tvinga mig att ta mig till gymmet 200 m bort, har varit sjuk och varit borta 1,5 v från just styrketräningen, vet ju att detta alltid på något stadium infaller, att man förlorar motivationen, och ändå så känns det som om jag inte vet hur jag ska hitta tillbaka...vill känna att jag längtar efter att gå och träna inte att det blir ett måste..då vet vi alla var det slutar...så hur ska jag tänka, vad kan jag göra just nu, ska jag testa ngn annan träning eller..hur gör ni nybörjare när motivationen börjar försvinna....???

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Hade en sån period för några månader sedan, jobbade mycket och var trött. Men bara att tvinga sig igenom passen. Sen ändra jag om schemat lite med nya övningar och så och nu är det lika kul igen. Arm pass imorgon , taggar redan som fan
    Lägg om schemat, massa nya övningar. Få se om det funkar

Baxpin är uppkopplad nu Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Det här låter kanske lite tråkigt, men motivation är överskattat. Om du bara tränar när du har lust kommer du inte nå dina mål. Stämpla in på träningen, gör dina timmar, nå dina mål. Periodvis är träningen skit, lev med det.

Det enda du ska vara uppmärksam på är överträning, vilket ger depressionsliknande symptom.

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Jag tycker det ofta känns skit eftersom jag ofta är väldigt trött efter skolan och så, men det gäller bara att dra sig dit, för när man väl är där är det inte lika farligt. För min del är det viktigt att jag fått i mig tillräckligt med energi för att det inte ska kännas hopplöst under träningspasset.

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Tack ni som svarat!, Ja kanske ska jag lägga om lite i övningar och se om jag kan få till några nya, alltid testa lite i alla fall, det skadar ju inte.
    Nej, vet att det inte alltid är jippikul att gå och träna, och det är väl som livet i övrigt lite upp och ner, däremot gör jag så mycket "tråkiga måsten" saker att det alltid, oavsett träning alltid varit skönt att lämna det och träna istället, vilket jag flera ggr lagt åt sidan och tränat fast jag inte borde (haft tid), men just nu känns det svårt...har inte hört om överträning och depression, men är ju föga insatt, press och stress har väl också betydelse, men det brukar ju vara lätt att då ändå se träningen som positiv i sådan fall...jag vet inte, kanske bara bita i det sura äpplet och träna och se om jag kommer på bättre tankar...
    Ja, bra tips att se till att man inte missa äta innan, då blir det heltklart jobbigare att ta sig igenom passet. Nu ska jag ut och gå i det soliga vädret!

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Det räcker inte med bara motivation, eftersom den går i vågor. Man måste ha rutin också.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av spiderman Visa inlägg
    Det räcker inte med bara motivation, eftersom den går i vågor. Man måste ha rutin också.

Ja, stämmer, men rutinen har det inte varit ngt fel på, men som sagt har ju inte haft rutin så länge, bara och hänga i, skönt när man kan köra lite mer kondition ute, då blir nog det andra också lättare, ska köra ordentligt ikväll, 3 ggn denna vecka, och se om jag ska köra lite annorlunda upplägg fortsättningsvis...

tiny toons avatar
    tiny toon är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

som ericsson88 säger

lägg om schemat o byt träningsproggram...
    när du ändå ligger hemma o e sjuk så kan man bolla runt litre ... det är bra för kroppen också att ha ett varierande schema så man som du nu blir uttråkad lr tröttnar på den ...

lycka till !

MVH/TINY

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av tiny toon Visa inlägg
    som ericsson88 säger

lägg om schemat o byt träningsproggram...
    när du ändå ligger hemma o e sjuk så kan man bolla runt litre ... det är bra för kroppen också att ha ett varierande schema så man som du nu blir uttråkad lr tröttnar på den ...

lycka till !

MVH/TINY

Tack! jo, har börjat med lite annan konditionsträning samt börjat köra lite andra övningar, det funkar, är lite rastlös och gillar förändringar så för mig kanske det är bra att ändra och inte bara köra på, försöker inse att jag gör träningsframsteg och försöker tänka positivt, men som sagt bara att kämpa på hålla kontinuitet och försöka att inte ta med mig "alla andra vardagsbeskymmer" till träningen, hjälper ju inte, men känns alltid bättre när man tränat.

Tyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Jag har hållt i träningen 3 mån nu och känner inte av nån motivationsbrist, men däremot fick jag nån svacka i början.. Kände då lite mer krav & press att jag var "tvungen" att ta mig dit, nu VILL jag ta mig dit! Sänkt kraven och försöker ha kul istället! Göra det för mig själv inte för att jag måste eller borde. Även testat olika träningsformer, varvat lite. Kört lite danspass, pilates, styrka & löpning. Sen som de nämnde ovan så handlar det väl om en kombination av rutin & motivation=) Lycka till!

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. min träningsfilosofi
    Av daniel i forum Träningsprogram
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 16:50
  2. Var köpa sitt kosttillskott?
    Av jontk i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 23:27
  3. Min träning
    Av daniel i forum Träningsprogram
    Svar: 5