+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: WTF ...Var tog min motivation vägen?

anna2010s avatar
    anna2010 är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av miaa-80 Visa inlägg
    Jag har hållt i träningen 3 mån nu och känner inte av nån motivationsbrist, men däremot fick jag nån svacka i början.. Kände då lite mer krav & press att jag var "tvungen" att ta mig dit, nu VILL jag ta mig dit! Sänkt kraven och försöker ha kul istället! Göra det för mig själv inte för att jag måste eller borde. Även testat olika träningsformer, varvat lite. Kört lite danspass, pilates, styrka & löpning. Sen som de nämnde ovan så handlar det väl om en kombination av rutin & motivation=) Lycka till!
    Tack Mia, börjar kännas bättre, kommer att ha kört tre ggr denna vecka samt lite kondition, så jag har i alla fall inte fallit i frekvens, har tänkt på att testa ngt annan motionsform, men vet inte riktigt vad, gillar inte gympa pass, har skitdålig koordination så jag tröttnar, men borde kanske bättra på den?, dans skulle kanske vara kul, eller dra med ngn att köra badminton...jag ger inte upp så lätt, och nej känner ingen direkt press i min träning, snarare allt som ska ske runtomkring, och tror att det påverkar min träning oxå, men bara släppa allt, träna , och sedan må bättre efteråt, lycka till du med. /A

Tyra är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Klart allt runt om påverkar din träning, konstigt vore det annars.. Känner man press/stress så inverkar ju det på allt.. Jag vet precis, då jag ofta är både stressad & ställer höga krav..

Vi är inte robotar utan människor med känslor, alltså kan vi inte bara stänga av när vi känner för det utan vår motivation och våra resultat beror ju mkt på hur vi mår. Men som sagt det är ändå viktigt att ta sig till gymet o köra sitt race! Känns ju alltid så bra efteråt

Jag tycker du presterat bra den här veckan, 3 dgr e duktigt!

Nu frukost & städning, urk..=/

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

och du.. jag tycker absolut du kan testa nåt nytt! Som du sa badminton lr nåt annat kul. Nu kommer ju våren o solen oxå=)
    Senast redigerad av Tyra den 2010-03-14 klockan 09:32.

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av miaa-80 Visa inlägg
    Klart allt runt om påverkar din träning, konstigt vore det annars.. Känner man press/stress så inverkar ju det på allt.. Jag vet precis, då jag ofta är både stressad & ställer höga krav..

Vi är inte robotar utan människor med känslor, alltså kan vi inte bara stänga av när vi känner för det utan vår motivation och våra resultat beror ju mkt på hur vi mår. Men som sagt det är ändå viktigt att ta sig till gymet o köra sitt race! Känns ju alltid så bra efteråt

Jag tycker du presterat bra den här veckan, 3 dgr e duktigt!

Nu frukost & städning, urk..=/
    Hej hopp! tack för uppmuntran , lätt att tappa fokus när det är mkt runtomkring, kommer säkert kännas lättare varefter en del "moment" försvinner, har nu bestämt att SLUTA med sötsaker en tid, 3 mån, är lite allt eller inget person så därför funkar det inte att bara äta ibland...det blir en utmaning vill jag lova...

Analytiker är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    1

Standard

Det gör du rätt i, fortsätt med det du gör och ge inte upp...Gräset är grönare på andra sidan. No Pain, No Gain!

M v H

Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av anna2010 Visa inlägg
    Hej hopp! tack för uppmuntran , lätt att tappa fokus när det är mkt runtomkring, kommer säkert kännas lättare varefter en del "moment" försvinner, har nu bestämt att SLUTA med sötsaker en tid, 3 mån, är lite allt eller inget person så därför funkar det inte att bara äta ibland...det blir en utmaning vill jag lova...
    Jag o några tjejer har faktiskt gått ihop för att stötta varandra just för att inte äta massa gottigt, vi är chokladomaner allihop=) Började för en vecka sen och har gått skitbra, höll mig hela veckan med tanken att på lördag e min ätardag så DÅÅ.. får ja minsann mumsa

Hur nyttigt ja än äter i övrigt fullkomligt älskar jag choklad! Men märker att ju längre tid ja håller mig ifrån det desto mindre sugen blir jag. Perfekt, ja kommer nog bli slimmad till slut

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Analytiker Visa inlägg
    Det gör du rätt i, fortsätt med det du gör och ge inte upp...Gräset är grönare på andra sidan. No Pain, No Gain!

M v H

Tack! , ser fram emot det där grönare gräset, när jag tänker efter är det mycket lättare att lyckas ta sig iväg till diverse träningspass än att stå över "det goda" vi vår sociala vardag, att behöva förklara sig varför man inte äter si el så mm är rätt jobbigt, det är svårt att säga ifrån utan att känna sig dum, och massa kommentarer om att du kan ju äta (för du är så snygg..smal what ever...), du tränar ju så mkt, du vet man får inte verka bättre än alla andra och stå över, ger dem ju dåligt samvete då.......blablabla...ska sluta BRY mig!

anna2010s avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tyra Visa inlägg
    Jag o några tjejer har faktiskt gått ihop för att stötta varandra just för att inte äta massa gottigt, vi är chokladomaner allihop=) Började för en vecka sen och har gått skitbra, höll mig hela veckan med tanken att på lördag e min ätardag så DÅÅ.. får ja minsann mumsa

Hur nyttigt ja än äter i övrigt fullkomligt älskar jag choklad! Men märker att ju längre tid ja håller mig ifrån det desto mindre sugen blir jag. Perfekt, ja kommer nog bli slimmad till slut
    Bra gjort!!, och bra att ni stöttar varandra istället för tvärtom, ja märker att man ibland bara äter på rutin, dvs man tror man vill ha ngt gott...men sen när man äter det är det inte lika gott, men annorlunda när det gäller att verkligen älska ngt--som ni chocklad..har inte just det problemet, däremot är jag SVAG för saltgodis...., ätardag funkar inte för mig, måste hela tiden påminna mig om varför jag äter och köper, så det inte blir av gammal vana, nej måste se till som ni att hålla upp ett tag, för mig helt, för att sedan hoppas att suget efter sötsaker försvinner det brukar det göra....för det finns väl alltid minst en anledning till att man kan unna sig ngt......Lycka till nu med dina mål!

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. min träningsfilosofi
    Av daniel i forum Träningsprogram
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 15:50
  2. Var köpa sitt kosttillskott?
    Av jontk i forum Kosttillskott
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 22:27
  3. Min träning
    Av daniel i forum Träningsprogram
    Svar: 5