Nej, det ska du verkligen inte göra. Vad är det du vill göra? Gå ner i vikt? Behålla vikt? Tränar du något?
Någon som är kunnig på de här områdena?
Har försökt äta enligt LCHF igen efter ett uppehåll på 8-9 månader. Men klarar det inte riktigt, har inte samma motivation, inte så stort behov av viktnedgång utan bara ett försök blidka sötsuget.
Men klarar det inte riktigt som sagt, kan bero på att jag inte är så säker på att det är rätt väg, vill nog egentligen ha en vettig, normal kosthållning, men funderar på GI... eller en kombination.
Äta kolhydratfritt frukost och lunch, kaloriberäknat men kolhydratfritt.
En talrik gröt och lite kesella eller mjölk till på eftermiddagen innan träning.
Yoghurt och frukt och kanske även lite snabbare kolhydrater efter hårt träning.
Vad tror ni? är det bara dumt eller kan det fungera som sötsugsdämpare, försökte på Kif att få respons, men de tycker bara att jag ska sluta äta kolhydrater helt, men vill inte riktigt det...
Nej, det ska du verkligen inte göra. Vad är det du vill göra? Gå ner i vikt? Behålla vikt? Tränar du något?
En fett-diet tycker jag är korkat då kolesterolet tar en massa stryk. Ska på en föreläsning om LCHF den 11 så kanske ändrar lite uppfattning efter det haha.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)