+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Åsikter om mitt schema

eriiiksson är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Åsikter om mitt schema

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hejsan, första inlägget på detta forum.

Har tänkt att sätta igång med styrketräningen på allvar nu då jobbet ger mig goda möjligheter till detta.
    Har styrketränat ganska mycket tidigare men misstänker att dåligt schema gjort att jag inte optimerat resultaten.
    Är 20 år gammal och väger 80 kg, 1.87 cm lång. Har köpt in gainer och whey 80.

Förslaget på mitt schema ser ut så här:
    Dag1; Ben; utfall, benpress, fram/baksida lår maskin.
    Dag2; bröst och triceps; bänkpress, cablecross, bardips, dragmaskin, tricepscurl?, armböj
    Dag3; rygg och axlar; marklyft, diverse hantelövningar för axlar, samt dragmaskin
    Dag4; Biceps och mage; bicepscurl, dragmaskin, maskin för mage, varierade situpsövningar, "benlyft"
    Dag5; Ben
    osv.. har säkert glömt några övningar och jag hoppas ni fattar vad jag syftar på då jag inte kan alla namn exakt.

Övningarna kommer jag att köra 3*10 varierat med 3*15 då det inte är ren "råstyrka" jag är ute efter.

Vet att man bör ha vilodagar men jag får ju tre dagars vila mellan varje muskelgrupp så det borde funka, eller ?
    Vidare kommer konditionspass typ skidor/löpning att klämmas in på träningsdagarna. tre ggr per vecka cirka.

Gainer spetsat med whey80 tas efter träningen, bör jag dela upp det så att jag tar whey80 före? Sedan så bör jag väl även ta whey80 på morgonen har jag för mig.

Har som sagt ganska mycket tid till träning så det är inte där skon klämmer, utan jag vill inte "överträna" så jag tränar utan resultat.

Tacksam för svar och kommentarer

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Först skriver du att du har haft ett dåligt schema som gjort att du inte optimerat resultaten...

några rader ner står det "Övningarna kommer jag att köra 3*10 varierat med 3*15 då det inte är ren "råstyrka" jag är ute efter."

vad är ditt mål med träningen då?

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Tack för svaret, var kanske lite otydlig, menade att jag inte haft ett bra schema att köra efter utan att det blivit lite si och så.

Det jag vill ha ut är muskelmassa, men även viss uthållighet i musklerna, om det inte säger emot varandra helt då. jag är inte jättekunnig inom träning utan har gissat mig fram till att 3*10 är styrka och upp till femton ger mer uthållighet... Har säkert mer eller mindre fel på den punkten.

MVH

Hajenpb är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

"Styrka" (stora muskler) bygger du med 4-8 rep. sen börjar du bygga lite mer slimmade och konditionstränade muskler om du ökar på repetitionerna.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

tackar, då känns det som att runt åtta är det rätta att köra på.
    Om schemat då, ser det ok ut och funkar det att köra utan vilodag om bara muskelgruppen hinner vila runt fyra dagar?

Hajenpb är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Jodå de är klart att kroppen klarar de om muskelgrupperna får vila. Själv brukar jag ha en vilodag helt, tycker det är rätt skönt. men så länge du tränar, äter och sover rätt så klarar kroppen av alla dagar i veckan. äta och sova är viktigare än att man tränar 7 dagar i veckan för om man inte sköter det kommer du bara bryta ner kroppen istället för att bygga upp den.
    Ditt schema vill jag inte lägga mig i det är så personligt.
    Lycka till.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Mitt nya schema
    Av Anton i forum Träningsprogram
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 22:21
  2. Mitt schema! *kommentera*
    Av oXique i forum Träningsprogram
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 10:58
  3. mitt schema,, är nybörjare
    Av Geoyil92 i forum Träningsprogram
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 19:22
  4. Mitt schema, något som kanske skall ändras?
    Av alfahanen i forum Träningsprogram
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 13:40
  5. Mitt schema
    Av Timie i forum Träningsprogram
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 19:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg