+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Handleds- och armbågsskador

Tandtroll är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Handleds- och armbågsskador

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej!
    Jag har skadat både handled och armbåge (höger arm), och får nu inte belasta handleden och ska undvika för mycket böjningar och belastning på armbågen...
    Har någon nåt tips på hur man kanske i alla fall kan hålla igång musklerna i armen någorlunda? Och berätta gärna (om ni vet) om man kan göra något för att "ersätta" armhävningar och liknande med något som går att göra "enarmat"... Nu har jag kört plankan och övningar med hantel med vänster arm.

sebbe_31 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Bra där, registrerade mig nyss för att skapa en likadan tråd.
    Har också skadat vänster handled (dock ej via träningen) och undrar om det är någon som har erfarenhet av detta. Vill alltså inte tappa för mycket styrka utan undrar som personen ovan ett sätt att hålla igång... Får ej belasta handen på minst 3 veckor.
    Tips på hur man kan utföra bröst, rygg, axelövningar osv, med endast en arm uppskattas! ;D

noshornins avatar
    noshornin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    17

Standard

Man kan ju köra enhands armhävningar, eller enhands chins om man är stark. Du kan ju om du kör chins skjuta ifrån med benen och sedan bara gå ner kontrollerat med en arm. Man är betydligt starkare när man går ner än vad man är när man går upp. Sit ups och hypers går väll att köra utan armar. Marklyft går också att utföra med en arm, vet dock inte om man tränar hela ryggen då eller bara ena sidan. Har även sätt folk köra styrkevändningar med en arm. Det går väll att köra de flesta basövningarna med en arm. Men om du vill träna den skadade armen så har jag inga bra tips!

gkm
    gkm är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Apr 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej! ursäkta, men jag hänger på här med en relaterad fråga...

Bröt armbågen för 4 veckor sen o är inte färdigläkt...bekymrar mig dock mer över handleden som fortfarande orsakar kraftig smärta vid försök till vridning...skadan uppstod vid framstupa fall då jag tog emot med sträckta armar. Blev gipsad pga frakturen på armbågen men inget sas om handleden...nån som har nån uppfattning om hur lång tid det kan ta att få ordning på detta?

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg