+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Bröstträning

Fred är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Bröstträning

Jag har några frågor som rör träning, och i synnerhet träning för bröstet.
    Jag är 190 cm och väger 86-87 kg. Tränar cirka 4 dagar per vecka och delar upp träningen så att jag kör 2 muskelgrupper (axlar/biceps, triceps/ bröst och rygg/ben) per pass. Jag kör tre övningar per grupp och 3 set, där antalet reps varierar. Så har jag kört i styvt ett år nu.

Jag tycker att armar och axlar har utvecklats, medan bröstet inte har gjort det i samma utsträckning. Jag undrar därför om någon har tips och idéer på hur jag kan göra för att öka volym över bröstet. Ska jag öka träningsmängden för bröstet (köra flera gånger/vecka)? Träna annorlunda? Äta mer? Tacksam för råd och tips. Tack på förhand!

Modux är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

har samma "problem" som dig och tränar ungefär samma, är också intresserad om det finns något tips

FinnE är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard Hej

Träna bröstet minst 2 gånger i veckan. Testa och byt övningar.
    Om du tycker att du äter dåligt, så ät mer. mycket Protein och kolhydrater. Mycket vila med!
    Öka fler set, kör tungt. det ska kännas efter åt att du verkligen har tränat bröstet!
    Va kör du för övningar?

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Först och främst, träna axlar/triceps, axelövningar tar mer på triceps än du tror. Sen kör hantelflyes+bänk för bröst, enda du behöver.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Tack för tipsen! Jag varierar bröstövningarna. Bänkpress i Smith-maskin, cable-cross, hanteflyes, pec deck, flera olika bröstpress-maskiner. Mycket vila? Att vila varannan dag och få in bröst 2 ggr per vecka är en bra utgångspunkt då?

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Okej, nu får jag väl skit från FinnE-.- men jag skulle inte träna bröst 2ggr i veckan, inte än iaf, efter 3-4 års träning kanske..men det behövs inte förklaras just nu hehe.
    Senast redigerad av Ericsson88 den 2010-02-23 klockan 16:11.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Jag har hört att vila för varje muskelgrupp 48 timmar räcker. Om den teorin håller, borde man kunna köra bröst ett par gånger i veckan, tex månd och fre?

FinnE är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard hej

Citat Ursprungligen postat av Fred Visa inlägg
    Tack för tipsen! Jag varierar bröstövningarna. Bänkpress i Smith-maskin, cable-cross, hanteflyes, pec deck, flera olika bröstpress-maskiner. Mycket vila? Att vila varannan dag och få in bröst 2 ggr per vecka är en bra utgångspunkt då?

Okej. Kör lutande hantelpress, flyes, cable cross, bänkpress.
    Kör helst INTE så mycket maskiner, fria vikter bygger bäst.
    Vila minst en gång i veckan i alla fall, tycker jag.
    Jag kör 2-1-2 system. Tränar mån,tis. vila ons, träna tors, fre och vilar helger. Så kör bröst måndag och torsdag

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Fick själv tips om att inte köra bänkpress i smithmaskin och det är verkligen skillnad att köra med lös stång. Tar mycket bättre. Måste säga att jag själv har lite problem med bröst, går rätt trögt, har nu bytt så att jag endast tränar varje muskelgrupp en gång i veckan och jag tycker att det funkar bättre.

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Den teorin kan hålla med rätt kunskap, vilket jag inte tror du har ( inge illa menat ). Gillar inte heller smith ,men kan ju vara ganska skönt när man kör tungt eller inte har någon som kan hjälpa till, det sista man vill är ju att göra sig illa.

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. bröstträning
    Av empa81 i forum Styrketräning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 12:57
  2. Bröstträning
    Av widmark i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 19:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen