+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Bröstträning

Miamant är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
    Axlarna är långt ifrån samma sak. Deltoideus främre,bakre och mellersta del är ju olika muskler, medan pectoralis major är en hel muskel.
    Det är en muskel som har fäste på humerus (överarmens ben vad det nu heter på svenska) och ursprung på tre olika ställen: främre: nyckelbenet, mellersta: acromion (kommer ej ihåg svesktnamn) bakre: skulderbladskammen. Stora bröstmuskeln har också ett fäste och tre ursprung, varför fibrerna går i olika riktning.

Men var och en har lärt sig annorlunda verkar det som. Nu har ju två olika teorier presenteras. Det gäller väl att prova sig fram för den som känner sig osäker. =)

edions avatar
    edion är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Nån som har tips på hur man ska ändra sig när man inte tycker man får kontakt med bröstmusklerna. Känns som att jag får mera kontakt i axlar men försöker ha armbågarna vridna utåt för att minska belastningen på axlarna. Tycker även att hantelflyes tar mer på axlar och triceps än bröst. Kör jag fel eller saknas bara kontakten så man ska köra mera i samma stil

Ericsson88s avatar
    Ericsson88 är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Citat Ursprungligen postat av edion Visa inlägg
    Nån som har tips på hur man ska ändra sig när man inte tycker man får kontakt med bröstmusklerna. Känns som att jag får mera kontakt i axlar men försöker ha armbågarna vridna utåt för att minska belastningen på axlarna. Tycker även att hantelflyes tar mer på axlar och triceps än bröst. Kör jag fel eller saknas bara kontakten så man ska köra mera i samma stil
    Du behöver inte göra något fel, har själv vissa övningar jag aldrig får nån bra kontakt med. Men sen kan du ju göra fel, kolla lite youtube klipp och jämför.
    Får du inte kontakt med en övning så fortsätt inte med den utan prova nå nytt.

edions avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
    Du behöver inte göra något fel, har själv vissa övningar jag aldrig får nån bra kontakt med. Men sen kan du ju göra fel, kolla lite youtube klipp och jämför.
    Får du inte kontakt med en övning så fortsätt inte med den utan prova nå nytt.
    Kollade ett klipp nu och enligt detta ska man i bänkpress oh hantelpress inte ha armbågarna parallellt med axlarna utan ha dom lite inåt vridna. Detta var något nytt för mig har altid trott att för att man inte ska träna axlarna utan kunna få bättre kontakt med bröstet så ska man ha armbågarna i 90grader ut från kroppen. Vad säger ni andra om detta.

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Citat Ursprungligen postat av edion Visa inlägg
    Kollade ett klipp nu och enligt detta ska man i bänkpress oh hantelpress inte ha armbågarna parallellt med axlarna utan ha dom lite inåt vridna. Detta var något nytt för mig har altid trott att för att man inte ska träna axlarna utan kunna få bättre kontakt med bröstet så ska man ha armbågarna i 90grader ut från kroppen. Vad säger ni andra om detta.
    Stämmer bra det, mindre risk för skada i axeln också.

edions avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Försökte idag att vrida in armbågarna lite mer och köra men då sa det nästan pang i axeln och gjorde nå djävulskt ont. Som vanligt ingen känning i bröstet av bänkpress börjar fundera på vad jag gör fel

noshornins avatar
    noshornin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Blogginlägg
    17

Standard

Du kan ju göra som jag gjorde när jag var osäker på styrkevändningarna och behövde hjälp. Filma dig själv när du utför övningen och lägg upp klippet här på forumet så kan säkert någon se om du gör något fel.

Ericsson88s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Blogginlägg
    5

Standard

Citat Ursprungligen postat av noshornin Visa inlägg
    Du kan ju göra som jag gjorde när jag var osäker på styrkevändningarna och behövde hjälp. Filma dig själv när du utför övningen och lägg upp klippet här på forumet så kan säkert någon se om du gör något fel.
    +1

Blir mycket lättare att ge dig tips.

EDIT: Starta din egen tråd isåfall.

edions avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av noshornin Visa inlägg
    Kommer göra detta ikväll så det är på g filmer upp.

+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. bröstträning
    Av empa81 i forum Styrketräning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 12:57
  2. Bröstträning
    Av widmark i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 19:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen