+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Borde jag testa protein ett tag?

Crille är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Borde jag testa protein ett tag?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej!

Jag är en kille på 23år, väger just nu 74kg och är 181cm. Jag har inte tränat ALLS på över 7års tid och har just nu börjat komma igång med träningen igen. Jag kör väldigt hårt och tränar 5-6ggr i veckan. Jag hoppas kunna hålla detta uppe men kanske att det blir 4-5ggr i framtiden.

Mitt mål med träningen är att hålla en slank kropp men bygga muskler (och mycket konditions träning). Alltså INTE stora muskler, utan mer en stark och bra grund, utan fett! Jag vill ha en stark och hälsosam kropp och vill bara att det ska synas (igen, inte pumpade muskler). Jag vill inte gå upp så mycket i vikt även om jag förstår att det är oundvikligt när man börjar bygga muskler.

Iallafall, jag har tränat i drygt 1.5månad och hade hoppats se lite mer resultat . Min vän tipsade mig om att köpa en dunk protein och köra med nu i början. Är det dumt? Är det bättre att bara hålla ut och vänta på att resultatet ska synas eller kan det rent ut sagt vara bra att ge lite extra kick till mina muskler som är totalt otränade.

Vill höra vad ni tycker.. !
    Tack!

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

För det första så vet jag inte om en nybörjare ens behöver träna så pass ofta, du lär få resultat väldigt enkelt som nybörjare så det finns risk att du övertränat, faktiskt. (Om du kör helkroppspass 5-6 ggr/vecka så sluta!) Sen så är det ganska oundvikligt att inte gå upp i vikt om man styrketränar, käka mycket, annars kommer du inte bygga, kroppen måste ha kaloriöverskott för att kunna bygga upp musklerna igen.

Berätta hur ditt program ser ut förresten, svårt att avgöra vad du gör för fel om jag inte vet ditt upplägg.

Crille är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zaladen Visa inlägg
    För det första så vet jag inte om en nybörjare ens behöver träna så pass ofta, du lär få resultat väldigt enkelt som nybörjare så det finns risk att du övertränat, faktiskt. (Om du kör helkroppspass 5-6 ggr/vecka så sluta!) Sen så är det ganska oundvikligt att inte gå upp i vikt om man styrketränar, käka mycket, annars kommer du inte bygga, kroppen måste ha kaloriöverskott för att kunna bygga upp musklerna igen.

Berätta hur ditt program ser ut förresten, svårt att avgöra vad du gör för fel om jag inte vet ditt upplägg.
    Jag kör 2 konditionspass i veckan. Ca 1 timma av cykling och löpning. Sen kör jag styrka 3-4ggr i veckan. Ibland två och ibland en muskelgrupp. Biceps/rygg - Bröst/triceps - Ben - Mage - Axlar. Jag väntar minst 48 timmar innan jag tränar samma muskelgrupp igen. Jag kör tillsammans men en kille som är väldigt duktig MEN har tränat mycket mer än mig så jag vet inte om han riktigt kan sätta sig in i en som är otränad som jag.

Kan man verkligen överträna i början om man känner att kroppen orkar? Vill ju inte riskera att skada mig långsiktigt såklart. Men det känns kanske som protein är lite mycket då? Kanske är bättre att bara hålla ut och vänta på att musklerna ska komma fram?

putte är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Dina muskler behöver protein, det är musklernas byggstenar.
    Så med andra ord, vill du att dina muskler ska växa så behöver du få in dig protein.
    Sen kommer inte muskler som ett expressbrev, det tar tid.

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Alltså först och främst du kommer inte bli "jättestor" direkt, sånt tar väldigt lång tid och du hinner hejda dig vill jag lova!

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Hur mycket motsvarar ett kilo muskler i fett?
    Av Amoniak i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 23:56
  2. Brutet nyckelben för ett år sen
    Av Lurifix i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 17:27
  3. 1 RM när testa?
    Av naken janne i forum Styrketräning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 20:26
  4. soja protein VS whey protein