+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gå upp i vikt, sedan få fram musklerna?

Kaisa är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Gå upp i vikt, sedan få fram musklerna?

Hej
    Jag har postat ett ämne innan men den här frågan kan jag inte hitta i någon diskussion. Sen är jag tjej så vill inte riktigt ha lika mycket muskler som killarna inne på det här forumet.

Till min fråga, om jag går upp i vikt (både genom att träna samt äta "allt jag ser") hur får jag sedan fram mina muskler? Ska jag försöka få bort mitt underhudsfett senare?

Som det är idag är jag smal, riktigt smal men mina muskler syns inte så mycket som jag vill ändå

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Om du är riktigt smal, men ändå inte har synliga muskler så beror det på att du inte har så välutvecklad muskulatur. För att lägga på dig muskelmassa måste du äta mycket (kaloriöverskott) samt träna hyfsat tungt. Du kommer även lägga på dig fett, det är nästan ofrånkomligt.

Just nu kanske du tycker att det låter hemskt att lägga på sig fett och är väldigt angelägen om att kunna banta bort fettet senare. Det går så klart alldeles utmärkt att banta (med tillhörande förlust av prestationsförmåga). Men du kan också försöka vara öppen för att en muskulös kropp med "lagom" mycket fett är snygg och ser vältränad ut.

Träningsupplägget för kvinnor skiljer sig inte från mäns. Du kanske bör köra med tyngre vikter (relativt 1RM) än männen, men annars gäller samma principer. Du behöver inte oroa dig för att bli stor och maskulin såvida du inte tar förbjudna preparat.

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Precis som Baxpin säger, kör tungt ändå, det är inte som att du kommer bli stor och muskulös på en månad, och du har inte heller hormonet att bli det på relativt kort tid heller. Om du av någon anledning skulle börja bli större än vad du vill så är det bara att ändra om lite i upplägget, det där styr du ju själv.

Kaisa är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Men när jag tränar nu kan jag märka hur jag får mer muskler, men det känns som att man inte lyckas få fram de fina formerna på musklerna som ni killar kan få.

Jo, det är klart man ska vara nöjd med kroppen så, fast lite irriterande när man ser människor som har uppnått det man vill ha.

Men tack för råden! Får hålla koll helt enkelt.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Så laddar du upp bilder
    Av imported_admin i forum Din nuvarande form
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 13:13
  2. Vill gå upp i vikt!
    Av stevie i forum Mat och dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:00
  3. Vill gå upp i vikt
    Av Gooner i forum Kosttillskott
    Svar: 4