+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Halsont+träning

jeszii10 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Unhappy Halsont+träning

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Jag vill börja träna (spinning och yoga ett par gånger i veckan) men vågar inte eftersom jag typ alltid har ont i halsen på morgonen. Har hört att man kan få problem med hjärtat och liknande om man tränar med halsont. Då jag har morgonont i halsen mellan augusti - maj (i princip varje morgon) så det känns som att jag aldrig kan börja träna isf Någon som vet om man kan träna trots det?

spidermans avatar
    spiderman är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Beror på vad det är för halsont du har. Eftersom du har det varje dag är det sannolikt ingen fara, eller tvärtom. Det bästa du kan göra är att helt enkelt kolla upp det och agera därefter.

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Gå och ta prover så att du vet om det beror på virus eller bakterier. Om du har varken virus eller bakterier i halsen så är det bara att träna på (jag antar att du inte har några andra symptom).

starmaker är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

håller med föregående skribenter,
    så länge du inte har feber så är det lugnt

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Jag har typ precis samma problem, fast jag kan ha massa slem och skit i halsen också. Hur gammal är du förresten? Jag är 17, eller tja, 18 om en månad och jag har haft det här problemet i mer än ett års tid. Grejjen är att min pappa hade liknande problem vid min ålder, men för honom försvann det efter en tid. Så det kan ju ha att göra med att man växer, vad vet jag, har varit en del hos doktorn och de vet inte vad det är heller.. Jag tränar ändå, även fast det kan vara jobbigt att hosta upp slem under träningspass, men det går, jag är inte på nåt sätt extra trött bara för att jag har detta.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard tack

tack för era svar, ska prova träna lite tänkte jag, fast inte börja med ett jobbigt konditionsträningspass :/

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Zaladen, jag är 19 och min pappa har också berättat om liknande problem när han var i min ålder, :/ ska som sagt prova att börja träna trots det här eftersom jag inte är förkyld i övrigt, blir galen av att känna mig begränsad, känns som en ond cirkel :/ men det känns bättre av att veta att man inte är ensam iaf.

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hehe, ja, förhoppningsvis går det väl över. För min del tycker jag väl att det börjar bli tradigt med läkarbesök.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Intervall träning eller långdistans träning
    Av slobby86 i forum Motion och kondition
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 20:49
  2. Träna med halsont?
    Av Calonne i forum Styrketräning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 20:50
  3. Träning med kroppsvikt, bra träning?
    Av missan80 i forum Styrketräning
    Svar: 6