Och varför skulle inte du kunna träna på gym?
Just nu väger jag ungefär 50kg och är 171cm, vilket är alldeles för lite.
Så för de första måste jag gå upp i vikt, någon som kan försöka ge mig tips på mat,kost,proteindryck,kosttillskott mm?
Och för de andra så måste jag ha ett bra träningsschema, jag e ju bara 14 så jag kan ju inte gå till gymmet och träna. Behöver bra övningar till det mesta.
Vad jag har och träna med hemma är hantlar och stretchband, men kan ju förstås köpa in andra grejer om ni ger några bra tips.
Vad jag helst vill träna är bicep,tricep,mage,bröst.
Men måste ju också ha övningar till ben och rygg.
Tacksam för svar!
Senast redigerad av lago den 2010-02-16 klockan 18:33.
Och varför skulle inte du kunna träna på gym?

Jag får dock börja träna när det året jag fyller 15, men orkar inte vänta 10månader på att bygga upp min kropp lite iaf, ni borde ju kunna komma med kost tips iallafall?
Frukost - Gröt, macka, vatten rödmjölk + ägg.
Mellis - banan. kosttillskott (finns på vilken hälsobutik som helst be om pulver med mer kolhydrater än proteiner)
Lunch - skolmat värdelös lite energi i så ät så mycket du orkar försök få i dig mycket pasta ris potatis eller vad som bjuds på du vill få i dig kolhydrater.
Mellis - banan, mandlar, eller äpple päron eller ngt med vatten i om du ska träna efter melliset.
Middag - proteiner helt vitt kött fågel fisk efter träningen då får du i dig proteinerna som dina muskler behöver efter att du tränat.
kvällsmål - macka med fibrer i för att bryta ner maten och annat under dagen. grönt te.
Om du orkar börja räkna Kcal och lägg dig på ett kcal överskott. bra tips blanda i lite raps olja i ditt kosttillskott ca 1/2 dl mkt kcal.

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Hitta en kraftsportklubb med riktiga tränare. Där har de en annan syn på åldersgränser. Du kommer dessutom troligtvis få bättre resultat än om du går på ett vanligt gym.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)