+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Deffschema

Carefree är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Deffschema

Hejsan , jag är relativt amatör när det gäller att räkna in i minsta detalj på vad jag äter. Det är som så att jag hade tänkt deffa så småningom framåt sommaren men har ganska dålig koll på vad man ska äta respektiva inte äta under en deffperiod och därför undrar jag om någon vänlig själ utan att bli irriterad skulle kunna ge mig bra tips på vad som är viktigast att tänka på när man deffar samt vad som är bra att äta.

spidermans avatar
    spiderman är uppkopplad nu Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Det viktigaste du bör tänka på är att göra av med mer än du stoppar i dig. Det andra är att det du främst ska förlora är fettmassa. Sen finns det ju hur många dieter som helst som fungerar, vissa menar bättre, än andra.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Okej. Med andra ord bör man alltså minska på fettintaget , fortfarande upprätthålla en hyfsad kost så länge man gör av med mer kcal än vad man intar ?

putte är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Stor del av dom kcal du får i dig per dag kommer från kolhydrater (potatis, ris m.m)
    Träna och dra ner på detta så kommer du gå ner.
    Går inte misstaget som som många gör bara och uteslut fett, din kropp behöver fett!

Det du behöver mycket av under en deff är protein, så ät mycket kött, kyckling, fisk m.m och träna på.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Okej. Bör man lägga till någon form av konditionspass (powerwalk , jogging) eller något sådant för att öka fettförbränningen. Eller det är bara att träna på vanligt?

putte är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Tycker jag du ska göra, variera dig med Powerwalk, cykel med hög/lågintesitet m.m

spidermans avatar
    spiderman är uppkopplad nu Moderator
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Citat Ursprungligen postat av Carefree Visa inlägg
    Okej. Bör man lägga till någon form av konditionspass (powerwalk , jogging) eller något sådant för att öka fettförbränningen. Eller det är bara att träna på vanligt?
    Ja, självklarhet. Aerob träning + mindre mat/bättre mat. Du ska aldrig fokusera enkom på det ena, alltså matminskning. Kombinera både ökad aktivitet och mindre mat.
    Ät bättre, ät mindre, gör av med mer.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Deffschema - Matförslag
    Av trolban i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 17:09
  2. hur ser ett deffschema för en bodybuilder ut?
    Av twister i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 15:48

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg