Har funderat på att börja att gymma dom senaste månaderna, men inget har hänt! Tills idag då jag och några vänner planerade att dra till badhuset och bada och så.
Så gick till min garderob, tog fram ett par badbyxor och satte på mig dem, det såg perfekt ut! Förutom min taniga kropp jag skäms oerhört mycket för.
Jag förväntar inte mig att få en snygg kropp med muskler tills nästa vecka, utan mest till sommaren då jag ska åka till Turkiet och skulle varit trevligt att vara stolt över min kroppen min.
Så jag undrar.. hur hårt kan jag gå in för träningen? Vad ska jag käka? Vad för övningar ska jag göra, hur ska tränings schemat se ut?
Vill inte börja på gymmet just nu på grund av kroppen jag har just nu, så tänkte få lite muskler och en grund innan jag börjar gymma.
Edit!***************
Är 167 cm och väger drygt 52 kg!
Skrev lite saker vi brukar göra på idrotten som jag finner krävande och jobbigt för mig själv:
Är det för mycket eller för lite?
- Måndag : Knäböj 20 x 3, Bröst och benlyft 20 x 3, Armböj 15 x 3, armarna bredvid varandra och ha armböj ställningen 20 S x 3.
- Tisdag : Sit-ups 40 x 3, Bröst och benlyft 20 x 3, hantlar (5 kg
) och göra 5 olika övningar x 10 ggr.
- Onsdag : Vila(?)
- Torsdag : Vila(?)
- Fredag : Sit-ups 40 x 3, Bröst och benlyft 20 x 3, hantlar (5 kg
) och göra 5 olika övningar x 10 ggr.
- Lördag : Knäböj 20 x 3, Bröst och benlyft 20 x 3, Armböj 15 x 3, armarna bredvid varandra och ha armböj ställningen 20 S x 3.
- Söndag : Vila(?)
Flytta om dagarna?
Lägga till/ta bort övningar?
Öka/minska antalet på allt eller något?
Skulle gärna vilja träna hela kroppen, inte ha biff armar och ingen kropp.
Är väldigt tacksam för all form av seriösa svar jag kan få!![]()
Senast redigerad av Jesper93 den 2010-02-14 klockan 19:12.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)