+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nybörjare

Kaisa är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Question Nybörjare

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej
    Jag tänker verkligen satsa på träningen nu, nu ska jag gå upp i vikt. Snabbt. Jag är 18 år, 170 cm, 50 kg typ.

Jag undrar vad jag borde köra för träning den första tiden, hur hårt jag ska köra, hur ofta osv. Sen äta på kvällen? nackdel eller fördel om man ska gå upp, förbränningen gå ju ner då så.. ?

Tacksam för svar

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

50 kg? Jäklar, jag kan väl säga att du i alla fall borde äta mer! Undvik att äta alldeles för sent eftersom man kan få problem med sömnen då, det får i alla fall jag. När det gäller träningen så brukar de flesta säga att man borde köra 3 ggr i veckan och ca 15 reps, 3 set per övning för att komma igång. Sen efter en månad eller nåt kan du börja köra tyngre. Kommer väl säkert bli rättad här men det är det jag hört iaf.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Aa,jo det är ju lite lite. Men styrketräning då iaf, jag är mer löpartypen fast det bygger inte så mycket muskler :/ Just nu kör jag ca 4-3 ggr i veckan så då ligger jag inom "gränsen"

D-enboms avatar
    D-enbom är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Blogginlägg
    6

Standard

Det gäller att inte fastna och köra för lätta vikter, jobba dig alltid uppåt. Dela upp flera mål om dagen och ät som en häst !
    Vilja, Våld och Kreatin!

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Jo, det är sant...fast den vanligaste fällan är väl att gå ut för hårt så man tröttnar, men maten ska det bli ordning på Sjuuukt jobbigt dock att hålla koll på vad man äter, förstår inte hur vissa klarar det

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

När du ska upp i vikt så behöver du inte ha så mycket koll på vad du äter. Ät istället allt du ser. Ät mycket, träna tungt, gå upp i vikt, lägg på dig muskler och dra sedan ner på kalori-intaget när du tycker att du börjar se fet ut.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Kanske inom rimliga gränser då, men jag vill inte bli större. Jag vill bli vältränad och gå upp lite så men inte så att det ser ut som om jag är normalviktigt "mullig", om det går att förstå Proteinpulver? Ja eller nej?

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kaisa Visa inlägg
    Kanske inom rimliga gränser då, men jag vill inte bli större. Jag vill bli vältränad och gå upp lite så men inte så att det ser ut som om jag är normalviktigt "mullig", om det går att förstå Proteinpulver? Ja eller nej?
    Helt rätt tänkt, finns inge snyggare tjejjer än dom som är vältränade med lite markerade muskler! Lycka till!!

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Tjejer blir ju inte heller biffar på samma sätt så du behöver inte oroa dig som mycket för det, men jag kan förstå att du inte vill gå upp alltför mycket i fettvikt. Du verkar ju dock vara en ganska smal tjej med relativt hög förbränning så käka bara, sen om du känner att du fått lite för mycket fett på dig är det ju bara att minska lite på matintaget.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg