+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Hjälp angående kost/Motion sökes, vill tappa 7kg och vet inte vad jag gör fel?

kuula är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard Hjälp angående kost/Motion sökes, vill tappa 7kg och vet inte vad jag gör fel?

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Hej där alla medlemmar på muscles. Jag är en kille på 18år som varit överviktig större delen utav mitt liv, och tänkte på ta tag i det på riktigt. Jag har alltid varit aktiv inom sporter, just nu tränar jag innebandy, och tänkte satsa på att komma mer eller mindre "i form" till Nästa Säsong start ( Oktober där någonstans)

För tillfället ser mitt Schema ut såhär;

Måndag: Innebandy träning 75minuter

Tisdag: Gym (jag kör hela kroppen bara för att jag är ny på det här med att gyma och är mest ute efter förbränning)

Onsdag: Löpning 50minuter, hinner oftast 8-9km på den tiden när jag håller ett tempo på ca 9-10km/h. Förbränner ca 500kcal på det enligt löpbandet.

Torsdag: Innebandy träning 90minuter

Fredag : Gym ( hela kroppen, förutom ben då jag anser att jag använt mina ben ganska mycket under veckans lopp )

Lördag : Ledig om jag inte har innebandy match.

Söndag : Gym ( hela kroppen förutom ben )

Jag är 186 cm lång och väger för tillfället 97kg, mitt mål är att gå ner till 90-92kg, och sedan kanske öka muskelmassan lite.
    Jag har sprungit 2-3ggr i veckan sedan sommarlovet (6månader ca) och mina ben är ganska vältränade, och ganska slanka, men jag är ute efter att tappa ca 7kg.

Jag körde på Atkins Dieten ett tag och gick ner från 104-98kg, men jag mådde inte bra och eftersom att jag tränade under tiden så kollapsade jag nästan efter varje träning, nu kör jag på lite mer "sunt förnuft" men har inte uppnått de resultat jag har velat ha under snart en månads tid. jag står STILL I VIKT! :O

Jag börjar varje frukost med 1 dl havregryn blandat med 2 dl vatten och sen in i micron, jag tar sedan lite mjölk och sylt till gröten för att kunna få i mig i det. det händer att jag tar 1-2 knäcke mackor också.

Lunch blir oftast i skolan (kl 11:30), och det är väl ganska nyttig lunch, jag tar sallad och undviker de fetast maträtterna, men äter dock 1-3 små baguetter till lunchen ibland.
    Sen vid 4tiden hemma så blir det ofta ett mål med pasta / ris / potatis och sen kött eller dylikt till.
    Jag äter även kvällsmat vid 8tiden som oftast består utav 1 frukt och 2mackor.
    Jag dricker ganska mycket vatten under dagen för att jag har fått för mig att det fungerar lite som "sköljmedel" till kroppen, samtidigt som det mättar.

Jag undviker alla former utav GODIS&LÄSK helt, inga problem med det, men det blir ofta en kebab rulle varje vecka med polarna.

Jag är villig att göra i stort sätt vad som helst för att Tappa lite i vikt och må bättre, jag har ganska lång tid på mig att tappa de här 7kg som jag vill tappa, men vill nog gå ner en 0.5kg i veckan i alla fall.

Snälla ni, ge mig tips / Idéer, eller kritik till vad jag kan tänkas göra fel i min kost / träning, som sagt så är jag inte ute efter att bygga en stor muskulös kropp just nu, så jag har inte lagt upp min tränings tid på gymet så att jag tränar specifika muskel grupper än så länge.

Jag kan även lägga upp bild på min överkropp så ni kan få ge mig kritik på vad jag bör öva på, om det nu behövs.

Jätte tacksam för svar / Kuula

Valissons avatar
    Valisson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

Ja det är ju inte att du inte rör på dig tillräckligt iaf, snarare tvärtom! Ditt problem verkar ligga i kosten! Jag föstår egentligen inte varför du skriver denna tråd då du verkar ha klart för dig vad problemet är! Din frukost verkar bra förutom sylten, vilket är ett big NO NO, testa att byta sylten mot mini-keso, det hjälper dig att få ner den "goda" gröten.

Skol lunchen förstår jag att man inte kan påverka, men jag kan väl tänka mig att dom tyvärr inte gör den nyttigaste maten, men undvik dom värsta farorna, samt vit pasta/ris behöver du inte äta i mängder heller. Du borde klämma in 2 bra mellanmål, ett mellan lunch och middag, och ett efter träning innan sista målet (kanske vore proteindrink bra efter ett gym eller innebandypass)

Hoppas det hjälpte dig lite iaf, annars äre bara fråga om du undrar något

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Okej, jag brukar ta en Gaino Max efter gymet, men jag vet att det inte är riktigt rätt, det är ju lite väl mycket kolhydrater och inte speciellt mycket protein, men vad för protein drink rekommenderar du?

Jag har sätt vissa personer diskutera om Whey-80 protein shake, men jag vet inte riktigt vad jag bör ta.?
    nån som vet?

Valissons avatar
    Valisson är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009
    Blogginlägg
    6

Standard

ja, köp en påse med whey protein!

MongoMan är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

räkna ut ditt energibehov per dag och dra av 500 kcal så går du ner 0.5 kg i veckan. Ibland kan det vara så att du äter rätt men kanske äter lite för mycket. Utan kaloriminus går man inte ner i vikt!

Hajenpb är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Exakt som mongo sa ta reda på hur mkt kcal din kropp dagligen behöver och försök ligga lite under de dagligen.
    länk:
    /
    Du bör även minska på ditt kolhydrats intag tex. om du äter pasta / ris potatis eller liknande till middagen så ta 2 potatisar istället för 5. men ät mer fisk eller kött istället (sallad) för att kompensera kolhydraterna samma sak gäller lunchen.
    Det är även bra att handla in färsk mat då de innehåller mer näringsämnen och mättar kroppen mycket bättre och du behöver inte äta lika mycket.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Okej tack sa mycket for alla svar, jag 'a'r fortillf'a'llet utomlands sa har inte kunnat svara pa ett par dagar, kommer hem snart !

Som bada ni s'a'ger sa 'a'r det formodligen att jag 'a'ter for mycket, det 'a'r svart att v'a'nja om sig n'a'r man har 'a'tit som man gjort i snart 18 ar, men jag far k'a'mpa pa.

Ser ni nagra problem med min tr'a'ning? Jag funderar pa att byta ut 1 gym-pass i veckan till 50 min lopning, eller nagot dylikt.

Jag 'a'r som sagt utomlands nu, men n'a'r jag kommer hem sa blir det att s'a'tta fart & borja tr'a'na o 'a'ta r'a'tt... tacksam for fler svar !

Mvh Kuula

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Jag skulle inte byta ett gym pass mot löpning, då du rör dig tillräckligt redan. Utan börja dela in dina 3 gym pass i veckan då du kör helkroppen lite mer koncentrerat på olika muskelgrupper ex.
    Första gym passet - triceps, bröst.
    Andra - biceps, rygg (innehåller även korsryggen)
    Tredje - Axlar, mage
    Varje pass ska vara ungefär 1 timma koncentrerat på dessa muskelgrupper. 4-6 övningar per grupp och 10-20 x 4 rep för att förbränna och bygga "slimmade" muskler. Vilka övningar får du välja själv vilka du tycker känns bäst men det bästa är om det är så mycket fria övningar som möjligt då du vill bygga upp småbalanserings muskler också och för att maskiner är gay.
    Lycka till.

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Tack för svaret Hajen!

Har du några tips på övningar gällande Biceps,Triceps,Vader?

Såsom jag tänkt är

Biceps: Stående Skivstångscurl alternativt Hantelcurl sittandes. Jag vill ha en 4st olika övningar för biceps

Triceps: Liggande med skivstång (sänka ner bakom huvudet, sedan pressa upp), bänkdips, kickbacks och sedan pushdowns, alltså i kabelmaskin.

Vader: Vet jag faktiskt inte, vill inte sitta i maskiner o köra vader, men det kanske är enda utvägen?

tacksam för svar!

Reg.datum
    Feb 2010

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Ehm... Jag tycker de är så personligt med vilka övningar man vill köra. Men försök variera så att du inte alltid kör samma övningar för musklerna vänjer sig väldigt lätt vid just den övningen om du bara har 3 biceps övningar t.ex. (hitta 6 st övningar som du gillar)

Jag är inge bra på vad de olika övningarna heter så jag tror någon annan kan ge bättre förslag på övningar till dig. ^^

Men biceps och >Triceps övningar är lätt att hitta massa övningar på. annars kolla bara på någon annan som tränar du tränar och fråga dem om du ser att de gör en övning som verkar passa dig. Så har jag fått mycket inspiration till nya övningar.
    Lycka till

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. vill ha hjälp...
    Av Mr. Fat i forum Din nuvarande form
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 14:25
  2. Fitness och bodybuilding. Vad är skillnadne?
    Av robert45 i forum Styrketräning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 15:50
  3. Vill gå upp i vikt
    Av Gooner i forum Kosttillskott
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 21:53
  4. vegetarisk kost
    Av erika i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 21:24
  5. Motion och bli av med fett