många som vart överviktiga(inklusive mig själv) har inte riktigt koll på portionerna, du skriver att du inte äter godis och sånt strunt och du rör ju väldigt mycke på dig så där ligger inte problemet. Se över dina portioner. Jag halverade mina och rasade i vikt, jag är 184cm och låg på 97 som du gjorde, nu väger jag 87 utan att behöva "banta" . röra på sig och äta normala portioner. Och självklart ta bort allt "onödigt" som massa sylt och feta såser kan va en bra ide. Bra mat i sig innehåller inte mycket. Det är ofta alla smarriga tillbehör som ställer till det.. en god sås kan innehålla flera 100 kalorier=väldigt onödigt.

Exempel är spaghetti och köttfärssås, förut lassade man på, sen insåg jag att jag i princip ätit 2 port pasta och typ 3 port köttfärssås som en portion... = väldigt många kcal!

Bearaise sås är en sån sås t ex. 700kcal/100 gram ungefär för en riktig bea sås. Finns t ex Kelda lätt bea sås som är 110kcal/100 g om man måste ha såser.
Detta var bara en exempelsås du kanske inte äter sås men ett tips iaf

När det kommer till motion så är konditionsträning den ultimata förbrännaren! om du verkligen vill gå ner i vikt mest av allt koncentrera dig på förbränningsträning, och ha styrketräningen som komplement, sen kan du ju biffa på dig!
Eller gör som många här rekomenderar, bulka upp dig ordentligt med muskler sen deffa då är det ju lättare att förbränna med alla mukkler du utvecklat