Kollar ständigt det här forumet, jätte tacksam för svar!
Hej där alla medlemmar på muscles. Jag är en kille på 18år som varit överviktig större delen utav mitt liv, och tänkte på ta tag i det på riktigt. Jag har alltid varit aktiv inom sporter, just nu tränar jag innebandy, och tänkte satsa på att komma mer eller mindre "i form" till Nästa Säsong start ( Oktober där någonstans)
För tillfället ser mitt Schema ut såhär;
Måndag: Innebandy träning 75minuter
Tisdag: Gym (jag kör hela kroppen bara för att jag är ny på det här med att gyma och är mest ute efter förbränning)
Onsdag: Löpning 50minuter, hinner oftast 8-9km på den tiden när jag håller ett tempo på ca 9-10km/h. Förbränner ca 500kcal på det enligt löpbandet.
Torsdag: Innebandy träning 90minuter
Fredag : Gym ( hela kroppen, förutom ben då jag anser att jag använt mina ben ganska mycket under veckans lopp )
Lördag : Ledig om jag inte har innebandy match.
Söndag : Gym ( hela kroppen förutom ben )
Jag är 186 cm lång och väger för tillfället 97kg, mitt mål är att gå ner till 90-92kg, och sedan kanske öka muskelmassan lite.
Jag har sprungit 2-3ggr i veckan sedan sommarlovet (6månader ca) och mina ben är ganska vältränade, och ganska slanka, men jag är ute efter att tappa ca 7kg.
Jag körde på Atkins Dieten ett tag och gick ner från 104-98kg, men jag mådde inte bra och eftersom att jag tränade under tiden så kollapsade jag nästan efter varje träning, nu kör jag på lite mer "sunt förnuft" men har inte uppnått de resultat jag har velat ha under snart en månads tid. jag står STILL I VIKT! :O
Jag börjar varje frukost med 1 dl havregryn blandat med 2 dl vatten och sen in i micron, jag tar sedan lite mjölk och sylt till gröten för att kunna få i mig i det. det händer att jag tar 1-2 knäcke mackor också.
Lunch blir oftast i skolan (kl 11:30), och det är väl ganska nyttig lunch, jag tar sallad och undviker de fetast maträtterna, men äter dock 1-3 små baguetter till lunchen ibland.
Sen vid 4tiden hemma så blir det ofta ett mål med pasta / ris / potatis och sen kött eller dylikt till.
Jag äter även kvällsmat vid 8tiden som oftast består utav 1 frukt och 2mackor.
Jag dricker ganska mycket vatten under dagen för att jag har fått för mig att det fungerar lite som "sköljmedel" till kroppen, samtidigt som det mättar.
Jag undviker alla former utav GODIS&LÄSK helt, inga problem med det, men det blir ofta en kebab rulle varje vecka med polarna.
Jag är villig att göra i stort sätt vad som helst för att Tappa lite i vikt och må bättre, jag har ganska lång tid på mig att tappa de här 7kg som jag vill tappa, men vill nog gå ner en 0.5kg i veckan i alla fall.
Snälla ni, ge mig tips / Idéer, eller kritik till vad jag kan tänkas göra fel i min kost / träning, som sagt så är jag inte ute efter att bygga en stor muskulös kropp just nu, så jag har inte lagt upp min tränings tid på gymet så att jag tränar specifika muskel grupper än så länge.
Jag kan även lägga upp bild på min överkropp så ni kan få ge mig kritik på vad jag bör öva på, om det nu behövs.
Jätte tacksam för svar / Kuula
Kollar ständigt det här forumet, jätte tacksam för svar!
Får man fråga vad förändringen är mellan den kost du åt tidigare och den du äter idag? Jag menar mest kalorimässigt.
Även tidigare träning mot idag är intressant.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Jag 'ar ledsen att jag inte kunnat svara pa sadan lang tid, men jag 'a'r n'a'mligen utomlands for tillf'a'llet..
Skillnaden pa min kost, da j'a'mfort med nu 'a'r v'a'l den att jag borjat 'a'ta pa regelbundna tider, slutat med godis/l'a'sk/fetare mater, och att jag 'a'ter mindre, dock lite for mycket ibland fortfarande. Jag tror att jag at ca 3000kalorier / dag forr, nu forsoker jag holla mig runt 2000 (vanligt tror jag for en man/killepa 18 ar. Tanken 'a'r v'a'l att minska kalori intaget, eller oka mina langdistans loparpass, eventuellt sl'a'nga in fler lop pass och ta bort nagot gym pass.
For att go over till tr'a'ningen idag j'a'mfort med forr, sa 'a'r v'a'l den storsta skillnaden att jag borjat med gymet nu. Jag vet att gym inte riktigt 'a'r den b'a'sta varianten for att forbr'a'nna, men min tanke var att muskel celler forbr'a''nner v'a'l b'a'ttre 'a'n fettceller? sa om jag okar m'a'ngden muskel celler och minskar m'a'ngden fett celler sa borde det hj'a'lpa lite pa traven, och sen sa 'a'r v'a'l jag liksom alla andra, lite sugen pa att fa en lite mer muskulosare kropp..
Hoppas att jag kunnat besvara dina fragor, ge mig g'a'rna tips / kritik pa vad jag gor fel, eller vad jag kanske borde borja gora ?![]()
Mvh Kuula
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)