![]() |
|
|||
|
Jag skulle behöva få svar på några frågor kring vassleprotein.
Är det dåligt att ta vassleprotein på kvällen ca 1h innan läggdags? Jag vet nu att kaseinprotein är det protein som är bäst att ta innan läggdags eftersom det bryts sakta ner under 7-8h. Jag har alltid tagit vassleprotein efter styrketräningspass men har som sagt tagit det på kvällar också. Är tacksam för svar! ![]() /Micha |
|
|||
|
vassleprotein är ett snabbt protein och bör intas i samband med träning (före, under, efter). Om du vill ta något protein innan läggdags så är det mer kaseinprotein du ska rikta dig mot som är den raka motsatsen, alltså ett långsamt protein.
|
|
|||
|
Alltså såhär är det
vassleprotein är ett snabbt protein som ger ett ganska kraftigt påslag av hormonet insulin... Insulinet gör i sin tur sen så att fettinlagringen ökar.Därför ska man helst ta det i samband med träningen tillsammans med en liten mängd kolhydrater (ca 40g räcker för att få ett påslag) för att under och precis efter träningen spelar insulinet i stort sätt ingen roll.. det snarare hjälper oss att maxa proteinsyntesen
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|