Målet med träningen är att bli Väldigt stor .
Hejsan, har en liten fråga någon kanske kan ge mig råd i.
Jag har gjort en GBP Gastric bypass operation och gått ner 50kilo och går fortfarande ner stadigt i vikt ca 1-2kilo i veckan.
Har börjat träna seriöst på ett träningsprogram som är 6dagar i veckan.
Jag har börjat käka preworkout och Vassleprotein, det jag undrar över är om jag vågar mig på Creatine också när jag fortfarande har ett par extra kilon som ska bort ... deffa behöver jag inte direkt då kroppen just nu sköter det själv åt mig.
Förövrigt så äter jag en väldigt proteinrik kost nästan helt o hållet utan kolhydrater om det kan vara till nån hjälp.
är 190lång och väger 105kilo
ursäkta en novis men jag är väldigt kluven.
Målet med träningen är att bli Väldigt stor .
Vad är det som gör dig kluven? Med kreatin går du upp i vattenvikt. Med en sådan viktnedgång du har i veckan så kommer du knappast lägga på dig någon nämndvärd muskelmassa.
Sen vet jag inte heller hur en gastric bypass kommer påverka dina möjligheter, men det bör väl inte vara något problem, antar jag.
För övrigt tycker jag du ska vänta tills du nått målvikt och sedan ta det därifrån.
Jag förstår inte riktigt. Du har gjort en magsäcksoperation för att gå ner i vikt, men nu vill du helt plötsligt gå upp i vikt? Är inte meningen med den där operationen att du ska äta minimalt med mat, för att bygga muskler krävs det kaloriöverskott! Varför började du inte träna 6 dgr i veckan redan från början så hade du kanske sluppit lägga dig under kniven!?

hm hur kan det vara en sjukdom håller inte riktigt med där om att fetma är en sjukdom men på grund av fetman så kan man få massor med sjukdom men att bli fet är ingen sjukdom, Ja vissa har gener så de kan lägga på sig fett fortare en andra men är fortfarande upptill dig själv att då ligga på +-0 i energiöverskott ligger man på detta lr under kommer du väll inte öka i fett.. lr har jag helt fel ?
Men jag e helt för såna operationer för kraftigt överviktiga vet att de är jätte svårt att tappa så mycket vikt och då kan de vara hälsosammare att göra en operation.
Det är säkert väldigt många faktorer som spelar in till varför man utför en sådan operation. Men istället för att försämra hälsan är det en klar fördel att göra en operation, om det är vad som krävs. Sen hur det påverkar en människa långsiktigt har jag ingen uppfattning om.

Nja jag är ju inte så jävla insatt i detta men vad jag vet är att det klassas som en sjukdom när man har grav övervikt och man inte kan bryta beteendet som gör att man ökar i vikt. samma som folk med anorexia inte kan bryta sitt beteende och detta är ju också ett sjukdomstillstånd. Så man ska inte säga att det är bara att göra si eller så, för det är inte så jävla enkelt att bryta sådana tillstånd. Och som spiderman säger så är det flera faktorer som spelar in.
Tack för att det finns människor som förstår att det kanske inte bara är att sluta äta och börja springa,
I vilket fall som helst Har jag absolut inget emot att gå upp i vikt sålänge Det är muskelmassa , jag tror ingen kan ge ett bra svar på min fråga utan jag får pröva ett par veckor o se vad som händer.. Creatine har jag bara hållit på med i ett par dagar så jag får se vad som händer.
Att Bygga Muskelmassa verkar gå bra kan redan känna och se skillnad efter 2 veckor .
Tanken är ju att Fettet ska Ersättas av Muskelmassa istället i och med att man får lite löst skin här o där som inte är så snyggt så varför inte Fylla ut det med muskler, speciellt på armar,bröst och rygg så jag slipper Plastikoperationer o skit.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)