Själv så håller jag mig till Whey 80 om jag behöver proteiner
Det negativa är väl att du kan bli sjuk av alla bakterier som finns i råa ägg samt att proteinet i ägget inte har maximalt upptag.
kroppen tar upp "näringen" bättre om dom tillagas.
Själv så håller jag mig till Whey 80 om jag behöver proteiner
Det negativa är väl att du kan bli sjuk av alla bakterier som finns i råa ägg samt att proteinet i ägget inte har maximalt upptag.
kroppen tar upp "näringen" bättre om dom tillagas.
Det är ingen bra idé att dricka råa ägg, dels för salmonellarisken men också för att kroppen inte tar upp proteinet lika lätt från råa ägg. Varför kokar du inte äggen ?
Jag undrar också vad det är för fel på kokta ägg??![]()
Allt har egentligen med tid att göra. Vill att det ska fort, orkar inte gå upp så tidigt bara för att göra frukostD-enbom: jag kör gainer också men äter inte så stora portioner till middag och lunch så vill ha allt protein jag kan få i mig hehe.
Koka äggen på kvällen innan och ät dem sen på morgonen. Då tjänar du tid istället.
Det gjorde jag under ca 3 månader och gick upp avsevärt i vikt (9-10kg) det är väldigt mycker för mig hehe. Men har så svårt att hålla mina matvanor, tröttnar aldrig på att träna men har svårt att få nån matlust, fick tvinga i mig dom måltiderna. Och nu äter jag Frukost+Middag+Gainer och massa mellanmål, Äter aldrig lunch längre så står still på 70kg nu.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)