![]() |
|
|||
|
Just nu har jag ett mer eller mindre ofrivilligt uppehåll i styrketräningen.
Anledningen är att min ekonomi är dålig, pengarna räcker precis till mat, hyra och några andra absoluta nödvändigheter men inte till träningen. Bor en bit ifrån gymmet så jag måste åka bil dit, dessutom så är gymkortet dyrt nu när man är arbetslös(tidigare fick jag den nästan gratis tack vare företagets "friskvårdsprogram"). Försöker då och då träna hemma men utan några vettiga redskap så går det inte speciellt bra, enklare övningar går ju hur bra som helst men man tröttnar rätt så fort. Hur gör ni som är arbetslösa? Har ni fått offra andra intressen/nödvändigheter nu under finanskrisen när ni bestämt er att träna trots dålig ekonomi? ...eller har ni också tagit en paus i tränandet då ni tycker att annat går före? |
|
|||
|
köp eller ännu bättre önska dej den där paolo roberto boken. Många riktigt bra övningar i den. Allt sker i hemmet och utan gymkort. Finns några riktigt imponerande bilder i boken som tex "flygande italienaren". Paolo vet vad han talar om, så hans övningar från boken duger bra för en som inte har råd att köpa gymkort.
|
|
|||
|
Du kan hitta roliga övningar på youtube, ladda ner filmer med tränings övningar gratis från piratebay.
Träna typ kickboxning hemma, det kan vara riktigt kul, omväxlande och ger bra konditions och flexibilitets träning. Grundsparkarna är relativt enkla att lära sig. Att köra kickboxning hemma är väll ingen skillnad mot att vara med i de där klasserna som finns på gymmet. Jag skulle även rekommendera dig att söka upp någon kampsports klubb där du bor. Jag har erfarenheten att många kampsports klubbar erbjuder gratis träning för dem som har en pressad ekonomi. Speciellt österländska kampsporter, de har en annan moral och förståelse och har ofta stadgar som välkomnar alla oavsett ekonomi. |
|
||||
|
HANTELSET 20 KG Vikter och styrketräningsredskap Sport – Rusta.se
Har ingen aning om hur dom är men billiga som fan iaf ![]() Fast du lär nog köpa 2 st, blir bara 10kg på varje hantel. |
|
|||
|
petflaskor fyllda med vatten i en ryggsäck och vipps så har du ett tungt lass att dra upp och nerför en backe, tar på ben och bål som fan.
Likadant går att göra med att lägga dem i kassar sen en pinne från skogen så har du en lättare skivstång som du kan köra diverse övningar med i hemmet. Det är inte snyggt, det är inte optimalt men det är gångbart tills du sparat ihop till en stång och lite viktet
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|