Forum - Styrketräning, motion & hälsa  

Gå tillbaka   Forum - Styrketräning, motion & hälsa > Träning > Övriga diskussioner

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-02-01, 20:02
Junior Member

Reg.datum: Feb 2010
Standard Ekonomin är kass - har inte råd att träna!

Just nu har jag ett mer eller mindre ofrivilligt uppehåll i styrketräningen.

Anledningen är att min ekonomi är dålig, pengarna räcker precis till mat, hyra och några andra absoluta nödvändigheter men inte till träningen.

Bor en bit ifrån gymmet så jag måste åka bil dit, dessutom så är gymkortet dyrt nu när man är arbetslös(tidigare fick jag den nästan gratis tack vare företagets "friskvårdsprogram").

Försöker då och då träna hemma men utan några vettiga redskap så går det inte speciellt bra, enklare övningar går ju hur bra som helst men man tröttnar rätt så fort.

Hur gör ni som är arbetslösa? Har ni fått offra andra intressen/nödvändigheter nu under finanskrisen när ni bestämt er att träna trots dålig ekonomi?

...eller har ni också tagit en paus i tränandet då ni tycker att annat går före?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-02-01, 20:54
spidermans avatar
Moderator

Reg.datum: May 2009
Blogginlägg: 5
Standard

Det går alltid att träna och hålla igång, det krävs inte pengar för det, däremot kreativitet. Ett gym är klart en bra tillgång men ingen nödvändighet för att hålla igång. Du kan fortfarande göra mycket hemma med egentillverkade redskap.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-02-05, 00:25
Junior Member

Reg.datum: Mar 2009
Standard

köp eller ännu bättre önska dej den där paolo roberto boken. Många riktigt bra övningar i den. Allt sker i hemmet och utan gymkort. Finns några riktigt imponerande bilder i boken som tex "flygande italienaren". Paolo vet vad han talar om, så hans övningar från boken duger bra för en som inte har råd att köpa gymkort.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-02-05, 12:57
spidermans avatar
Moderator

Reg.datum: May 2009
Blogginlägg: 5
Standard

Man behöver ingen bok för att träna hemma. Möjligen för att lägga i en ryggsäck för extra belastning.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:50.