Varför behöver du kosttillskott?
Ber om ursäkt om detta har ältats i evigheter men då detta är så personligt så frågar jag ändå.
Är rätt nollställd vad gäller kosttillskott och behöver därför hjälp att hitta något som passar mig. Jag har nu börjat gymma igen efter två års uppehåll och vill ha något som hjälper till med återuppbyggnaden av all muskelmassa som är putsväck. Är ca 175cm, 74Kg tung och 20 år. Jag är ute efter muskelbyggnad (räknar med att få bort några kilo runt magen i samband med träningen dock).
Jag gymmar på kvällen ca 1,5t vid 6-7 tiden och vill då ha något att sätta i mig direkt efter gymmet. När jag kommer hem brukar jag även då slänga i mig lite käk.
Har kollat runt lite på några produkter men många innehåller någon variation av fruktos, aspartam eller taurin, vilket jag inte vill få i mig. Jag antar att det är någon variant av Gainer jag skall ha ändå, korrekt?
Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Varför behöver du kosttillskott?
För att bygga upp musklerna snabbare och fylla på med protein och kolhydrater direkt efter träning. Menar du att det inte är någon idé med kosttillskott?
En säck maltodextrin kan du undvara dig efter träning. I övrigt är det överflöd till dina syften. Du kommer inte bygga upp musklerna snabbare för att du tar kosttillskott.
Okej, när behöver man kosttillskott då?
typ...... protein drink direkt efter träningen
Först och främst får du ju bestämma dig vad du vill med din träning. Du skrev att du vill bygga muskler men samtidigt gå ner ner fett på magen. Det kan jag tala om för dig att det är omöjligt.. Ska du bygga muskler då är Gainer bra efter träning, men ska du gå ner i vikt då är en vanlig proteindrink något för dig. Men sen är viktigast vad du äter för mat, kosttillskott just bara vara tillskott..
om man inte får i sig tillräckligt med protein är det la klart att musklerna byggs upp snabbare med proteintillskott? eller en gainer direkt efter träningen för att ladda upp musklerna ?
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)