Räkna ut ditt kaloriintag och håll dig under det och ät nyttigt![]()
Har gått ner 35 kg på ca 3 år och nu har jag stått still ett bra tag. Ligger på 77 kg och vill ner till 70 kg iaf(är 170 lång) Tränar minst 3 dagar i veckan på gym, blandar kondition och styrka men nu funderar jag på att bara köra kondition istället. Går även ut och går varje dag (oftast) med stavar i rask takt. Ca 40 min. Rider 5 gånger i veckan, åker längdskidor när jag har tid.
Är det okej att äta runt 1500 kcal ifall man ska gå ner i vikt? Har börjat räknat ut vad jag äter på en dag och jag som tycker att jag äter mycket, ligger bara på 1100 kcal om dagen, är det inte för lite? För äter man för lite går man ju inte heller ner i vikt "/
Vill ha massa råd och tips![]()
Räkna ut ditt kaloriintag och håll dig under det och ät nyttigt![]()

1100 kcal om dagen är väldigt lite, ta dig upp till 1500 kcal istället som du säger.
http://www.uppladdningen.nu/uppladdn...0004CDF59?open
Där har du en rätt bra sida där du kan räkna ut energibehov, skriv sedan ner allt du äter under en dag och räkna ut hur mycket energi du får i dig, 1100 kcal måste nästan vara en missbedömning för det känns som väldigt lite.
Som jag har hört är 1300 kcal/dag för kvinnor minimum. Under det blir som svältläge för kroppen. Dra gärna upp till 1500 kcal. Gärna mer eftersom du är så aktiv.
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Som hjäp här måste jag bara få säga att www. matdagboken.se är ett fantastist verktyg. Jag har själv bara precis börjat använda denna sida men den innehåller matdagbok direktlänkad till livsmedelsverkets kaloritabell, räknar ut allt du äter, ditt dagsbehov, rubbet. Lättanvänt och gratis. Fantastisk hjälp till mig för kosthållningen .![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)