+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Lång och smal

Långben är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard Lång och smal

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Försökte söka på detta men kunde inte hitta något som riktigt stämde överens med min situation.

Tränat i 2½ år fyra gånger i veckan. Började med proteinpulver (Kolozzeum) för ca 1½ år sedan som jag tar efter träning och med kreatin (Fairing) för ca 1 år sedan.

Ålder: 18
    Längd: 196
    Vikt: 80

Det jag har problem med är att mina armar och ben båda är smala och är svåra att träna upp i storlek. Dessutom börjar det lägga sig lite underhudsfett på magen (inte mycket, men gör att magrutorna inte syns längre). Genetiskt är så gott som alla smala på pappas sida (riktigt smala). Har alltid kunnat äta precis vad som helst utan att det synts på mig. Äter frukost (ca 4 mackor + oboy/te), lunch (skolan), middag (hemma), kvällsmat (hemma). Tar kreatin monohydrat 2 ggr/dag (10 gram tot).

Vet att jag är ganska unik, men någon kanske har haft samma problem

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Det är troligtvis så att du äter för lite och tränar för lätt. Hur ser ditt program ut (veckoschema/övningar/vikter/ökningstakt)?

stars1745 är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

jag tar creatin 70gram totalt per dag, 35 gram varje dos och det är för bästa effekt och jag har samma problem som du, du har för bra ämnes omsättning som det heter och det enda du kan göra är att äta mer och det är extremt svårt att öka storleken på dina handleder och smalben, för det sitter mest ben där om det var det du mena med att dina ben och armar är smala. Lycka till iallafall

jan
    jan är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

70 gram per dag !!!! behövs inte mer än tio gram

tOMPAN är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Okt 2009

Standard

Måste bara säga till stars1745, varför överdosera så mycket? Du behöver 10 gram, allt annat åker ut med pisset.. det där kallas mega waist

Practher är inte uppkopplad Banned
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Mer mat, tyngre vikter. Gäller att inte fastna på det samma gamla vanliga, måste gå vidare..

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Kan trösta dig med att du kommer att blir grövre om du äter och tränar men det sitter mycket i ålder också. När jag var 18 och gjorde lumpen så vägde jag 74 kg är 194cm lång så jag var benig minst sagt Men jag började träna i lumpen och gick under 1 års tid upp till 84kg. Sedan har ålder gjort att jag kan fortfarande äta det mesta utan att bli fet men nu väger jag 99kg och har inte värst mkt fett. Visst lite har man ju men nog är det mest muskler. Vad vi som är långa får lida är ju att vi måste bli riktigt muskulösa för att det ska synas om man inte är i bar överkropp. Alla som jag träffar säger att nog syns det att jag tränar men jag är inte nöjd innan jag väger 110kg och då mest muskler. Men jag skyndar långsamt! Frugan är då nöjd

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Har samma "problem", är 191 cm lång och väger 74 kilo, 17 år gammal, jag ökar relativt lätt i styrka fast sjukt långsamt i "utseende" så att säga. Synliga muskler har jag, men de ser inte så värst stora ut, det är verkligen som Freddegrädde säger; vi långa måste verkligen bli riktigt starka för att det ska synas bra. En sak bara, Freddegrädde, om du väger 99 kg måste du väl ändå se stark ut?

Baxpin är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

I tonåren ska du kunna lägga på dig många kilon relativt snabbt. Det förutsätter dock att du ger kroppen en anledning att förändras (tränar tungt och tyngre för varje gång) samt att du ger kroppen rätt förutsättningar (mycket mat).

Om du tränar tungt, men inte går upp i vikt eller ökar intensiteten så äter du för lite. Att du är lång har inte så mycket med klena resultat att göra.

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.

Get Adobe Flash player

Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.

Citat Ursprungligen postat av Zaladen Visa inlägg
    Har samma "problem", är 191 cm lång och väger 74 kilo, 17 år gammal, jag ökar relativt lätt i styrka fast sjukt långsamt i "utseende" så att säga. Synliga muskler har jag, men de ser inte så värst stora ut, det är verkligen som Freddegrädde säger; vi långa måste verkligen bli riktigt starka för att det ska synas bra. En sak bara, Freddegrädde, om du väger 99 kg måste du väl ändå se stark ut?
    Nja det är ju en deffinationsfråga, dom flesta jag träffar reagerar när jag säger att jag väger 99kg med ja du är ju lång. Men jag känner själv att jag behöver väga 110kg för att se grov ut. Men det finns ju dom som tycker jag ser stark ut också!

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Reslutat hur lång tid?
    Av Beckeen i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 21:54
  2. hur lång tid tar det att bygga muskler
    Av morgan vres i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 08:45
  3. Hur lång tid det innan ni såg resultat?
    Av fimpen i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 13:56
  4. Bli smal snabbt?
    Av korven i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 03:05
  5. Träna inför lång löpning
    Av ralle i forum Motion och kondition
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 01:02

Behörigheter för att posta