+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Lång och smal

Freddegrädde är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zaladen Visa inlägg
    Jag har gått upp 15 kilo på ett år, och jag ser inget extra fett på kroppen, men det har jag säkert isåfall då.
    Tvivlar att du har ca 10kg fett av 15kg det borde synas. Så nog kan du ha fått ca 10-12kg muskler under 1 år! För när jag gjorde lumpen och gick upp från 74 till 86 kg så var det mesta muskler iallafall vad man kunde se, för man hade inga valkar eller dyligt som kunde tyda på fett utan man såg ganska fitt ut. Är ju väldigt individuellt hur mkt man kan gå upp i muskler eller fett. Huvudsaken man är nöjd själv

Långben är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Tack för alla svar!

Som sagt så har jag hög förbränning och alltid haft, kvittar vad jag äter. Kör 2-split, första dan armar + ben andra dan bröst/axlar+mage. Äter alltid 2 port. av alla mål. Försöker trycka på med mackor mellan lunch + middag också. Ska jag köra tyngre? Nu kör jag 4 set och 16-8 rep på varje. Fick tips av kompis att börja med lite vikt + många rep för att sedan gå upp i vikt o ner i rep, är detta bra? Känner att det tar bra iaf

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Nja alltstå, jag skulle säga värm upp med lättare vikter typ 12 reps, sen höjer du och koncentrerar dig på att köra tyngre, typ 6-8 reps eller möjligen lite mindre.

Rainmen är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Det jag skulle göra om jag var du är att koncentrera mig på Armarna och benen, om du nu känner att det är dem som släpar.
    Lägg in några extra set ben och armar och tänk på att panga på ordentligt med vikterna.
    Angående magrutorna kanske det inte är det lättaste att göra dem mer synliga sammtidigt som du sattsar på att lägga på dig fett och muskler. Smällar man får ta helt enkelt. Jag skulle prioritera och ta en sak i taget.

Det är klart det inte kvittar vad du äter, alla går upp i vikt om man ligger på kcal+=Tar in mer än vad man gör åt med. Sen är det klart att det är svårare för vissa, men om du ger dig fan på det så kommer det att lyckas.

Antal reps man kör beror ju lite på vad man är ute efter, men det är viktigt att man utför övningarna rätt och att det gör nytta där man vill att det ska. Så i början kan det nog vara bra att köra låga vikter och många reps för att sedan öka vikterna och minska repsen för att få ut maximalt av övningen. (precis som din kompis sa)

Detta var min åsikt i alla fall, rätt eller fel.
    Lycka till!

Nonamewut är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

dedär om att vissa vuxna drar på sig muskler automatiskt, min farsa är 45år och 185cm lång, jag är 16år och 175-180cm lång, rätt bra form ser inte så stor ut i spegeln men när man ser sig själv tsmns me kompisar så ser man större ut.. men min pappa som jag tycker ser normal ut, jag vet inte hur mkt han har tränat, har iallafall jävligt mycket tjockare armar, rygg och ben, inte fett för att man ser konturer o grejjer på armarna.. kanske äre ölmagen som gör att han kanske ser mindre ut, men annars så tycker jag att ja ser att de flesta vuxna är lika stora som honom. jag som nästan är fullvuxen har tex mkt smalare armar men ändå så är jag tränad... hoppas någon förstår vad jag menar.

WiggenBA är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Behövs bara en fråga, vad jobbar din pappa med?

Att lyfta exempel viss Tegelstenar hela dagen blir man inte muskelös av då man troligen inte lyfter en åtta stycken och sedan vilar en minut Men stark blir man, kollar du på Magnus Samuelsson och jämför med en Body Builder så ser man ganska snabbt skillnaden, även fast dom kanske bänkar liknade vikter. Magnus tar nog lite mer än dom flesta dock

http://www.xtreme-strongman.com/imag...muelsson22.jpg
    http://medicaldude.com/wp-content/up...ilder_7sfw.gif

Reg.datum
    Jun 2010

Standard

uhmm, förut när han var yngre så jobbade han på typ termolegurator o sånna grejjer men nu äre datajobb han arbetar med, han ahr gjord lumpen ifall det gör någon skillnad, eller så är han bara fullvuxen och jag inte ^^

WiggenBA är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Maj 2009

Standard

Kan också vara att han lyft mer rent allmänt i sitt liv som vid flyttar, bytte av sommar/vinter däck, dig när du var runt 4-5års åldern.. man blir starkare och starkare genom sitt liv bara man sover, äter och behärskar mängden alkohol rätt. Men vill du ha en "snygg" kropp så är det gymmet som gäller.

Reg.datum
    Jun 2010

Standard :)

tror det är det som är nyckeln

+ Svara på ämne
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Reslutat hur lång tid?
    Av Beckeen i forum Styrketräning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 20:54
  2. hur lång tid tar det att bygga muskler
    Av morgan vres i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 07:45
  3. Hur lång tid det innan ni såg resultat?
    Av fimpen i forum Styrketräning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:56
  4. Bli smal snabbt?
    Av korven i forum Dieter, deff och viktminskning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 02:05
  5. Träna inför lång löpning
    Av ralle i forum Motion och kondition
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 00:02

Behörigheter för att posta