Då mitt mål var att förlora vikt så verkar det lämpligt att lägga mitt ämne här antar jag.
Jag är 32år, 180cm lång, 95kg och slutade röka för snart 3år sedan, vilket bidrog till att ämnesomsättning ändrades och man la på sig lit eextra kilon, vilket då är målet att bli av med igen nu då.
Jag köpte ett 6månaders gymkort och tänkte att det skulle vara möjligt att fixa bort 10kg i lungt tempo under den tiden. Nu när kortet är slut och vägt och mätt så är vikten densamma, men minskat midjemått med 3cm.
Låter väldigt lite med tanke på hur lång tid man tränat. De 2 första veckorna jag vart utan träningen så kände jag mig riktigt trött och orkade inte med mycket efter jobbet.
De 4 första månaderna tränade jag 5dagar i veckan (mån-fre) och hade lördag och söndag som vilodagar. De 2 sista månaderna kände jag att det blev lite för mycket och började tappa lite motivation då det knappt hände något och körde därför 3 dar i veckan istället (mån, ons, fre).
Jag hade skärt ner rätt mkt på maten första månaden, och fick förklarat av tränaren på gymet att min huvudvärk jag haft i 3-4v berodde på för lite mat intag.
Mitt träningschema såg ut på följande sätt:
20min "fat burn" pass på antingen cykel eller crosswalk
Styrketräning av 2-3 muskelgrupper
20min crosswalk
20min cykel
Mitt matintag så ut såhär:
05.30 frukost (Kellog's Special K, Filmjölk och 1 glas tropicana juice)
09.00 mellanmål (2st knäckebröd med ost, skinka, gurka och ett ägg)
11.30 lunch (åt nästan vad som hälst sålänge det höll sig under det dagliga kalori intaget. tex kyckling med ris)
17.30 en gainomax recovery direkt efter träningspasset slut
18.30-19.00 Yoggi med upptinade frusna bär
Lördagarna hade jag som ätdagar, men det blev aldrig pizzor, hamburgare elelr nått sånt skräp, är inte mycket för sådana mat, men visst, 1 pizza i månaden max på sin höjd. Åt mest Tacos (utan ost) Däremot var det kanske 10-12öl som föll i sig under helgerna varje vecka. Kan detta ha vart boven i dramat? För jag har svårt att se något att kan ha påverkat? Kan sömn ha nått att inverka? Sover kanske inte mer än 6timmar normalt sett. Det enda som jag annars lagt märke till är att tex när jag började träna så klarade jag av 35kg i crunch i magmaskinen som används där jag gick, sista gången ja körde den innan kortet tog slut låg jag på 70kg. Tränat på fel sätt?
Är tacksam för tips och råd
Mvh Tommy
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Du vill alltså gå ner i vikt? Träna på gym är inte det optimala när det gäller viktminskning. Men jag antar att du även vill ha lite "finare" former så därför körde du gym.
Det absolut viktigaste när det gäller viktminskning är motivationen, jag vet eftersom jag talar efter egen erfarenhet. Har du inte motivationen eller viljan så ja då är det mycket svårt. Inget jag säger eller skriver kan ge dej den rätta motivationen det måste komma från dej själv. Självklart så blir allt lättare om man ser resultat som tex gå ner i skärpstorlek, t-shirts sitter mindre tight osv. Ser man även på vågen att man är lättare så blir det också mycket roligare att forsätta.
Mitt tips är att om det är gå ner i vikt du verkligen vill så gå då in på marathon.se och klicka på träning välj marathon ocg välj sedan ett 26 veckors program där. Alltså det är scheman för att klara ett marathon på en viss tid. Men även perfekt som start på en viktminskning. Väl tex 6 timmars eller 5 timmars och följ det så bra du kan under 26 veckor. Datumen blir inte exakta men det där kan säkert fixa till om du verkligen vill.
Sist så skulle jag inte rekomendera någon som vill gå ner i vikt att dricka 12 öl i veckan. Det är inte bra alls. Om du dricker för att bli "full" drick ren sprit då istället. Eller bäst av allt drick inget alls under 26 veckor så får du se hur du ser ut sen.
Jag kan garantera en stor viktminsknig om du följer ett sådant 26 veckors schema.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)