Kontakta sjukgymnast på Vc då får du veta allt du behöver.
Tja,
För nästan en vecka sedan skadade jag knät. Närmare bestämt sprang jag och trampade fel så att knäet böjdes åt fel håll, om ni förstår hur jag menar. Lite som en flamingo alltså.
Jag fick ett förband av skolsyster som sa att det var en sträckning på ett ligament.
Idag kan jag gå helt normalt, men det kan börja göra ont om jag föröker springa eller gå längre sträckor. Knäet har ingen svullnad eller färg, men gör lite ont om man trycker precis under knäet.
Nu till själva frågan: Kan jag på något sätt påskynda läkningen? Ska jag belasta eller vila knäet så mycket som möjligt? Ska jag ha det höst eller lågt när jag ligger ner? etc.
Vill såklart inte börja träna igen innan det är läkt, så därför vill jag att det ska gå så fort som möjligt. Tacksam för svar.
Signature loading. . .

Kontakta sjukgymnast på Vc då får du veta allt du behöver.
Som ovanstående säger så hade jag definitivt gått vidare till expertis för att kolla att det verkligen kommer läka bra. Knäna ska man vara jääävligt rädd om, har man problem 1 gång så är det oftast kört resten av livet.
Ok, då ska jag göra det.
Tack för svar!
Signature loading. . .
För att se det här innehållet måste du ha den senaste versionen av Adobe Flash Player installerad.
Kontrollen genomfördes av SWFObject 2.
Tja Muskelapa
Jag har skadat knät på nästan samma sätt.. jag skulle sparka till bollen o landa på hälen o sen kom kroppen över ... så ja böjde knät åt fel håll ja me (JA e inte bra på fotboll... jag läker ganska snabbt. men nu efter snart ett år så e ja fan fortfarande klen tyvär... har dock inte gymat på den , köp en stödskena på apoteket , dom e ganska bra och sköna att använda då den avbelastar ganska bra ...
men om du går o kollar upp ditt knä så skriv gärna vad dom rekomenderat för jag har inte kommit iväg o d vore kul att veta whats up?
Men som spiderman säger så e risken att vi e fuckt for life... men men lycka till
MVH/TINY
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)