+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad ska jag göra?

Herr Inkognito är inte uppkopplad Ny medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard Vad ska jag göra?

Hej!

Jag läste här på forumet att man inte kan styrketräna och konditionsträna samtidigt, stämmer det?

Hur mycket fett behöver man för att styrketräna? Har jag för mycket? Jag vill skaffa mig riktigt stora muskler.

På bilden så spänner jag magen, den blir då mindre, jag har hört att det är sånt fett man inte kan träna bort, utan bara träna magmusklerna så att de orkar hålla inne det, är det så? Mitt högra bröst är också ''snett'', går det att träna rätt?

Jag skulle uppskatta om ni kunde säga vad jag ska träna på och gärna ge mig någon bra diet också!

Ursäkta om tråden är dåligt sammanställd, jag är inte så bra på att göra trådar.
    Bifogade bilder
    Senast redigerad av Herr Inkognito den 2009-11-27 klockan 00:07.

Zaladen är inte uppkopplad Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Klart man kan träna konditionsträning samtidigt som man tränar styrketräning, det är väl det att om ditt mål är att bränna fett så bör du koncentrera dig på det innan du börjar med styrketräningen. Det spelar ingen roll hur mycket fett du har, med mer fett lär du dock se biffigare ut men kanske inte ha lika tydliga muskler.

Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Tack för svaret!

Wormz är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Vill du ha synliga resultat bör du absolut kombinera kondition och styrketräning. Vill du skaffa stora muskler så bör du såklart fokusera på styrketräningen, men vill du att de ska vara synliga och definerade så krävs det ju också att man inte har för mycket kroppsfett. Du kan träna bort fettet som sitter på magen, men det är på de flesta det fett som kroppen gör sig av med sist och för många krävs det enorma uppoffringar för att hålla sin mage fettfri.

Jag skulle rekommendera dig till att börja styrketräna 4-5 gånger i veckan för att bygga muskler men även att bränna fett. Vill du även gå ner i vikt så kan du komplettera med promenader, löpning eller någon annan mild konditionsträning som sätter igång hjärtrytmen och aktiverar kroppen. Fokusera inte på "bulk/deff" som så många andra, ät ordentligt och träna ordentligt bara så garanterar jag dig att du kommer bygga muskler och bränna fett!

Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wormz Visa inlägg
    Vill du ha synliga resultat bör du absolut kombinera kondition och styrketräning. Vill du skaffa stora muskler så bör du såklart fokusera på styrketräningen, men vill du att de ska vara synliga och definerade så krävs det ju också att man inte har för mycket kroppsfett. Du kan träna bort fettet som sitter på magen, men det är på de flesta det fett som kroppen gör sig av med sist och för många krävs det enorma uppoffringar för att hålla sin mage fettfri.

Jag skulle rekommendera dig till att börja styrketräna 4-5 gånger i veckan för att bygga muskler men även att bränna fett. Vill du även gå ner i vikt så kan du komplettera med promenader, löpning eller någon annan mild konditionsträning som sätter igång hjärtrytmen och aktiverar kroppen. Fokusera inte på "bulk/deff" som så många andra, ät ordentligt och träna ordentligt bara så garanterar jag dig att du kommer bygga muskler och bränna fett!
    Tack! Ska börja snarast så jag hinner bli lite mer muskulös till sommaren.

+ Svara på ämne

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. knäböj - Vilket ska man göra?
    Av peircan i forum Styrketräning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 18:08
  2. Vad kan man göra på kyckling?
    Av missan80 i forum Mat och dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 15:23
  3. vad ska man äta efter träning
    Av steffe i forum Mat och dryck
    Svar: 2